هیئت‌های مذهبی در حفظ اندیشه‌‌های دینی نقش بسزایی دارند

ایکنا , 8 شهريور 1394 ساعت 13:30

مرتضی نثاری، با اشاره به اینکه هیئت‌های مذهبی در حفظ اندیشه‌‌های دینی نقش به‌سزایی دارند گفت: مهم‌‌ترین مأموریت هیئت‎های مذهبی، استفاده بهینه از ظرفیت‎های فرهنگی و اجتماعی است.


مرتضی نثاری، کارشناس تشکل های دینی تبلیغات اسلامی شهریار با اشاره به برگزاری دوره آموزش تخصصی هیئات مذهبی این شهرستان، گفت: هیات های مذهبی نقش بسزایی در حفظ اندیشه های دینی و ترویج آن دارند.

وی تصریح کرد : هیات های مذهبی در ایران ریشه تاریخی دارند و نقش بسزایی در حفظ اندیشه های دینی و ترویج آن عهده دار هستند و این نقش چه قبل از انقلاب اسلامی و چه بعد از آن، همواره وجود داشته است.

نثاری، با اشاره به اهمیت امر آموزش در هیئات مذهبی، ادامه داد : البته این هیأت ها نیاز به آموزش و ارتقاء دارند تا از بدعت ها و انحراف ها در این تشکل های مردمی جلوگیری شود و بر همین اساس و با توجه به هماهنگی های انجام شده توسط شورای هیئات مذهبی این شهرستان، یک دوره آموزشی تحت عنوان امر به معروف و نهی از منکر، پنج شنبه ششم شهریورماه با حضور مسئولین هیئات مذهبی این شهرستان برگزار شد.

این کارشناس، در خاتمه با بیان این که مهم‎ ترین مأموریت هیئت‎های مذهبی، رصد و ظرفیت یابی و استفاده بهینه از ظرفیت‎های فرهنگی و اجتماعی است، متذکر شد : تقویت ایمان، مبانی دینی و معنوی مردم و جوانان در کاهش آسیب ها موثر بوده و کسی که از پایه های دینی و ارزشی قوی برخوردار است به طور حتمی هیچ موقع به دنبال مسائل سوء فرهنگی و ناهنجاری ها کشیده نمی شود.


کد مطلب: 26538

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/26538/هیئت-های-مذهبی-حفظ-اندیشه-های-دینی-نقش-بسزایی

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir