فتوای مفتی عربستان درباره فیلم «محمد رسول الله(ص)» سیاسی است

ایکنا , 14 شهريور 1394 ساعت 9:00

«شیخ صهیب حبلی»، از علمای اهل سنت لبنان، فتوای مفتی اعظم عربستان مبنی بر تحریف اسلام در فیلم ایرانی «محمد رسول الله(ص)» را سیاسی دانست.


به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی «النشره»، شیخ صهیب حبلی، در یک گفت‌وگوی تلویزیونی اعلام کرد: هجمه مفتی اعظم عربستان و رئیس هیئت علمای ارشد این کشور به فیلم محمد رسول الله(ص) به دلیل ایرانی بودن این اثر است.
این عضو تجمع علمای مسلمان لبنان تصریح کرد: این مسئله نشانگر لزوم تفاوت قائل شدن میان عالمان ربانی و عالمان درباری است.
شیخ صهیب حبلی ادامه داد: این فیلم دوران کودکی پیامبر گرامی اسلام(ص) را به تصویر می‌کشد و بیانگر عصمت رسول الله (ص)، از دوران کودکی تا به هنگام وفات است.

وی تأکید کرد: از آنجا که این فیلم تنها دربردارنده دوران کودکی پیامبر(ص) است و در این دوران مسئله‌ای نیست که میان پیروان فرق مسلمانان در آن اختلاف‌نظری باشد، از این رو این اثر هنری هیچ گاه نمی‌تواند ضربه ای به وحدت مسلمانان بزند.
شیخ حبلی در ادامه بر اصل وحدت میان مسلمان تأکید کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره طلایه‌دار وحدت اسلامی بوده و تمام تلاش خود را برای تقریب بین مذاهب انجام می‌دهد و اهداف این فیلم نیز خارج از مسیر اتحاد مسلمانان نبوده است.

وی ضمن تشریح فتوای عبدالعزیز آل الشیخ، مفتی وهابی عربستانی، اظهار داشت: این مفتی عربستانی بدون اینکه این فیلم را مشاهده کند دست به صدور چنین فتوایی زده است و اساسا این مفتی هر کاری را که ایران اسلامی در آن نقش داشته باشد غیرقابل قبول دانسته و رد می‌کند.
این عالم اهل سنت لبنان در پایان از سازندگان این فیلم قدردانی و تصریح کرد: در شرایطی که دشمنان اسلام با تبلیغات سوء سعی دارند که وجهه پیامبر رحمت را خدشه‌دار کنند، این فیلم با هدف نشان دادن چهره حقیقی و رحمانی پیامبر(ص)، می‌تواند برنامه‌های اسلام‌هراسی دشمنان را خنثی کند.

مفتی اعظم عربستان در واکنش به فیلم سینمایی «محمد رسول‌الله(ص)» ساخته مجید مجیدی مدعی شد: این فیلم ایرانی مبتنی بر فسق و تحریف اسلام است(!)
وی در ادامه ادعاهایش ضد فیلم محمد رسول الله(ص) گفت: رسول الله (ص) منزه از چنین اقداماتی است و دارای صفات مشخص و اخلاق معروفی است. آنها (ایرانی‌ها) چیزی غیر واقعی را به تصویر می‌کشند و در آن رسول‌ الله استهزاء و از منزلت ایشان کاسته می‌شود زیرا این اقدام فاسقانه و مغایر با دین است و بلکه تحریف اسلام ومعرفی آن به چنین شیوه بدی است.

با وجود استقبال گسترده بین‌المللی از فیلم محمد رسول الله (ص) ساخته مجید مجیدی، مبلغان و مفتی‌های سعودی حتی ماه‌ها قبل از اکران این فیلم، صرفا به خاطر ایرانی بودن کارگردان آن مواضعی بسیار خصمانه را علیه این فیلم اتخاذ کرده‌اند.


کد مطلب: 26613

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/26613/فتوای-مفتی-عربستان-درباره-فیلم-محمد-رسول-الله-ص-سیاسی

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir