آمادگی بنیاد علمی تعزیه برای مشارکت در فعالیت‌های پژوهشی ارشاد

ایکنا , 14 شهريور 1394 ساعت 8:28

از آنجا که یکی از سیاست‌های معاون هنری ارشاد در امور هنرهای نمایشی واسپاری برخی جریانات هنری به بخش خصوصی است لذا بنیاد علمی و فرهنگی تعزیه به عنوان یک نهاد غیردولتی این آمادگی را دارد که در این زمینه با ارشاد مشارکت کند.


حسن محمدباقر، مدیرعامل بنیاد علمی و فرهنگی تعزیه و همایش‌های آئینی گفت: این بنیاد همواره آمادگی خود را برای برگزاری و مسائل اجرایی مربوط به نمایش‌های آئینی ایرانی به ویژه تعزیه اعلام کرده است و به عنوان یک نهاد غیردولتی در خود توانایی برای انجام امور پژوهشی و اجرایی در موضوعاتی که به منظور آن به وجود آمده احساس می‌کند.

وی گفت: این موضوع یعنی پرداختن به ویژه در حوزه امور پژوهشی و مطالعاتی پیرامون تعزیه و سایر نمایش‌های آئینی در دور جدید فعالیت این بنیاد شکلی جدی‌تر و زیربنایی‌تر به خود گرفته است و اخیراً تمرکز خود را بر این نکته گذاشته‌ایم تا با ایجاد کتابخانه و مرکز اسناد، راهی برای سهل‌الوصول‌تر کردن فعالیت‌های نمایشی در حوزه تعزیه را پیش روی مردم و علاقه‌مندان قرار دهیم.

محمدباقر تصریح کرد: این مجموعه مذاکراتی را با مسئولان نمایشی ارشاد داشته است و حتی پیش از برگزاری جشنواره نمایش‌های آئینی و سنتی نیز با مسئولان ستادی این جشنواره نیز مذاکراتی در مورد مشارکت و همکاری در بخش‌های مختلف این جشنواره داشته‌ایم که امیدواریم در آینده نزدیک منتج به همکاری‌های خوب دوجانبه با دفتر نمایش‌های آئینی و سنتی اداره کل هنرهای نمایشی شود.

مدیرعامل بنیاد علمی و فرهنگی تعزیه در ادامه گفت: این بنیاد حتی با معاون هنری ارشاد نیز مذاکراتی در مورد محول شدن برخی مسئولیت‌های اجرایی در مورد رویدادهای مرتبط با تعزیه و سایر نمایش‌های آئینی و ایرانی داشته، هر چند که از جانب ایشان هنوز اقدامی درباره این مسئله به انجام نرسیده است.

وی اظهار کرد: از آنجا که یکی از سیاست‌های معاون هنری ارشاد در امور هنرهای نمایشی واسپاری برخی جریانات هنری به بخش خصوصی است، لذا بنیاد علمی و فرهنگی تعزیه به عنوان یک نهاد غیردولتی این آمادگی را دارد که در این زمینه با ارشاد مشارکت کند.

محمدباقر در پایان افزود: مدیرکل هنرهای نمایشی ارشاد، خود نیز یکی از اعضای هیئت مدیره این بنیاد است، لذا شرایط خوبی فراهم است تا معاون هنری ارشاد به ایجاد این ارتباط کاری میان بنیاد و اداره کل هنرهای نمایشی اقدام کرده و حداقل انجام بخشی از امور را به ویژه در حوزه پژوهشی در اختیار بنیاد قرار دهد.


کد مطلب: 26615

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/26615/آمادگی-بنیاد-علمی-تعزیه-مشارکت-فعالیت-های-پژوهشی-ارشاد

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir