تقویت گردشگری مذهبی از حوزه های اصلی سیاستگذاری است

مهر , 14 شهريور 1394 ساعت 12:15

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری كشور با بیان اینكه بیش از ۵۰ درصد گردشگران كشور به نیت زیارت سفر می كنند گفت: تقویت گردشگری مذهبی از حوزه های اصلی سیاستگذاری ما است.


رحمانی موحد ظهر پنجشنبه در بازدید از حسینیه اعظم زنجان اظهاركرد: اهمیت گردشگری مذهبی در ایران بالا است و باید در برنامه تقویت گردشگری مذهبی بازاریابی و تبلیغ مناطق دارای فرصت گردشگری مذهبی مد نظر باشد.

وی خاطر نشان كرد: حسینیه اعظم زنجان با آیین عزاداری منحصر به فرد خود به ویژه در ایام محرم فرصت مناسبی برای جذب گردشگر مذهبی است البته به دلیل حال و هوا و فضای معنوی خاص این محل برنامه ریزی ها نیز باید به صورت ویژه مورد توجه باشد.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری كشور ادامه داد: آیین عزاداری حسیینه اعظم ظرفیت های این مكان مذهبی را بالفعل كرده و سفر به این شهر را در طول سال جذاب كرده است.

رحمانی موحد با اشاره به اینكه بركات حسینیه اعظم زنجان برای كل استان بسیار است افزود: جز مشهد، قم و شیرازكه سه شهر اصلی زیارتی هستند در سایر نقاط كشور نیز امامزاده ها و بقاع متبركه ای وجود دارد كه ظرفیت جذب گردشگر دارند.

وی تاكید كرد: دستگاه های ذی ربط باید نسبت به تبلیغ و ارایه خدمات در اماكن مذهبی تلاش كنند سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان نیز از آن ها حمایت كند.

رحمانی موحد برخورداری از برنامه های فرهنگی مناسب را از ضرورت های پویایی اماكن مذهبی برشمرد.


کد مطلب: 26628

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/26628/تقویت-گردشگری-مذهبی-حوزه-های-اصلی-سیاستگذاری

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir