«محمد رسول الله(ص)» ۲ میلیاردی شد

ایکنا , 15 شهريور 1394 ساعت 9:18

فیلم سینمایی «محمد رسول الله(ص)» ساخته مجید مجیدی توانست طی هشت روز به فروش ۲ میلیارد تومانی دست پیدا کند.


فیلم سینمایی «محمد رسول الله(ص)» مجید مجیدی دوران جدیدی را در سینمای ایران آغاز کرد و نشان داد این فیلم تمام مشخصات یک فیلم بین‌الملل را دارد و علاوه بر مخاطب ایرانی توانسته با مخاطب خارجی نیز ارتباط درستی برقرار کند. اکثر سینماهای کشور در روز طرح بلیت نیم بها با اقبال بسیار قابل ملاحظه‌ای مواجه شدند و طبق آمار اعلام شده در تهران پس از سینماهای کوروش و آزادی، سینما شکوفه واقع در میدان شهدا بیشترین آمار فروش در طرح نیم بها را به خود اختصاص داد و با بلیت ۴۰۰۰ تومان با فروش ۸ میلیون تومان در روز سه‌شنبه مواجه شد.

محمدرضا صابری، مدیرعامل شرکت نور تابان درباره فروش این فیلم اظهار کرد: اقبال مخاطبان از این فیلم بسیار خوب است و شب گذشته در تهران بدون احتساب حدود ۶ سالن سینما بیش از ۲۱۰ میلیون تومان بوده است و در شهرستان‌ها هم فروش خوبی را شاهد بودیم و شب گذشته (۱۲ شهریورماه) بیش از ۴۰۰ میلیون تومان فیلم در تهران و شهرستان فروش داشته است. در ضمن به دلیل سانس فوق‌العاده آمار دقیقی در دست نیست، اما مرز ۲ میلیارد تومان را در مدت زمان ۸ روز نمایش پشت سر گذاشتیم.

بازیگران فیلم «محمد رسول‌ الله(ص)»

علیرضا شجاع نوری در نقش عبدالمطلب پدربزرگ پیامبر اکرم (ص)، مهدی پاکدل در نقش ابوطالب عموی پیامبر(ص)، ساره بیات در نقش حلیمه دایه پیامبر (ص)، مینا ساداتی در نقش آمنه مادر پیامبر(ص)، محسن تنابنده در نقش ساموئل تاجر یهودی، داریوش فرهنگ در نقش ابوسفیان، رعنا آزادی‌ور در نقش ام جمیل همسر ابولهب، حمیدرضا تاج دولت در نقش حمزه عموی پیامبر(ص)، صادق هاتفی در نقش بحیرا راهب مسیحی، پانته‌آ مهدی‌نیا در نقش فاطمه بنت اسد، محمد عسگری در نقش ابولهب عموی پیامبر(ص) و حدود ۵۰۰ بازیگر و هنرور در این فیلم ایفای نقش کرده‌اند.

از جمله عوامل خارجی این پروژه می‌توان به مدیر فیلمبرداری: ویتوریو استورارو، تدوینگر: روبرتو پرپینانی، موسیقی: رحمان‌الها راکا، طراح صحنه و دکور: میلژن کرکا کلژاکویچ، طراحی آکسسوار: فرانکو فوماگالی، طراحی لباس: مایکل اوکانر، طراحی گریم: جیانتو دروسی، جلوه‌های ویژه کامپیوتری: اسکات اندرسون و جلوه‌های ویژه میدانی: کوریدوری اشاره کرد.


کد مطلب: 26640

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/26640/محمد-رسول-الله-ص-۲-میلیاردی

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir