برترين‌های جشنواره نماز و نيایش معرفی شدند

10 شهريور 1387 ساعت 10:48

در هفتمين جشنواره سراسری نماز و نيايش، از برترین توليدات و آثار راديويي و تلويزيوني در بخش خبر، راديو، تلويزيون، آزاد و ويژه تقدير شد.


به گزارش خيمه، در اين جشنواره که در مرکز همايش‌های بين المللی صداوسيما برگزار شد، حجت‌الاسلام والمسلمين قرائتی، نماينده ولی فقيه و رئيس ستاد اقامه نماز کشور، عزت‌الله ضرغامی رئيس سازمان صدا وسيما و جمعی از صاحب‌نظران در عرصه رسانه و علم و هنر حضور داشتند. 

در اين مراسم، پویا، رئيس مرکز تحقيقات صدا و سیما با ارائه گزارش مبسوطی از نظر‌سنجی‌های انجام شده، به ميزان تاثيرگذاری نماز در ميان جوانان اشاره کرد.

قرائتی نيز با بيان اينكه برنامه های راديو وتلويزيون باید از جذابيت‌های لازم برخوردار باشد، گفت: «معانی و مفاهيم در عرصه فرهنگی بايد به‌درستی تعريف شوند تا مورد پذيرش عمومی قرار گيرند.»
 
وي افزود:«در قرآن کريم و نماز، نوآوری و فناوری نوین موج می‌زند، اما برای آشکار شدن آن نيازمند تحقيق و کنکاش دقيق و درست هستيم که در اين زمينه مسئوليت صداوسیما بسيار سنگين است.»
 
قرائتی با بيان اين که همه مسئولان مديون قرآن کریم و نماز هستند،به اهمیت رسانه ملی در سخنان امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری اشاره کرد.

رئيس ستاد اقامه نماز کشور تصريح کرد:«می‌توان با صرف کمترين هزينه‌ها بهترين برنامه‌های تلويزيونی را تولید کرد، به شرط آنکه برنامه ها از حالت مصنوعی خارج و مطابق با فطرت انسانها ساخته شود.
وي همچنين خواستار ارتقاي کيفيت برنامه‌های صداوسيما شد.»
 
در ادامه رئيس سازمان صداوسيما توجه به کيفيت، کارآمدی و تاثیرگذاری برنامه‌های معارفی صداوسيما را از اولويت‌های رسانه ملی برشمرد. 

وي با اشاره به تاثيرگذاری برنامه‌های پويا‌نمايی در انتقال پیام به کودکان و نوجوانان، اولويت برنامه‌های معارفی در حوزه کودک و نوجوان را توليد برنامه‌های پويانمايی با هدف آموزش نماز برای سنين پايه اعلام کرد.


کد مطلب: 2665

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/2665/برترين-های-جشنواره-نماز-نيایش-معرفی-شدند

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir