همکاری بنیاد فرهنگی شهید آیت‌الله مدنی در برگزاری جشنواره فیلم «محمد(ص) پیامبر صلح»

ایکنا , 15 شهريور 1394 ساعت 12:32

بنیاد فرهنگی شهید آیت‌الله مدنی در برگزاری نخستین جشنواره بین‌المللی «فیلم محمد(ص) پیامبر صلح» همکاری می‌کند.


روابط عمومی جشنواره بین‌المللی فیلم «محمد(ص) پیامبر صلح» با اعلام این خبر افزود: این رویداد سینمایی قرار است اوایل دی‌ماه سال جاری در تهران برگزار شود تا نگرشی حقیقی را به زندگی حضرت محمد (ص) با توجه به ویژگی‌ها و خصایص ایشان در قرآن کریم و جلوه‌های عینی آن در مناسبات و روابط فردی و اجتماعی امروز به سمع و نظر جهانیان برساند.
خصایص و ویژگی‌هایی مانند انسان‌دوستی، صلح‌خواهی، رأفت، یتیم‌نوازی، کمک به ضعیفان و مستمندان، عدالت‌جویی، مواسات، ساده‌زیستی، مردمی بودن، ارتباط با خدا، دعا و مناجات، توجه به محیط زیست، توصیه به رعایت حقوق حیوانات، مبارزه با نژادپرستی و …)/ استفاده از سبک زندگی پیامبر (ص) در جهان امروزی/ پاسخ به تعابیر غلط از سیره پیامبر رحمت (ص)/ هر گونه محتوای مرتبط با تعالیم پربرکت حیات حضرت محمد (ص) …از جمله موضوعات و محورهای جشنواره است.

نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم «محمد(ص) پیامبر صلح» به همت معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اهدافی چون تبلیغ جنبه‌های انسانی، فردی، اجتماعی، مهربانی و نیز زیبایی‌های معنوی حیات پر نور پیامبر رحمت و عدالت/ آگاهی‌بخشی به جامعه بشری به واقعیات حیات و دستورات حضرت محمد (ص)/ تعمیم ارزش‌های والای فرهنگی و اجتماعی زندگی پیامبر اسلام (ص)/ زمینه‌سازی برای نوآوری و تبادل اندیشه‌ها و آموخته‌های هنرمندان/ جایگزینی آثار مثبت زندگی پیامبران الهی به جای تولید آثار سخیف در رسانه‌ها و شبکه‌‌های اجتماعی/ قدردانی از هنرمندان و فیلمسازان دین‌مدار و منصف در ایران و جهان/ و بهره‌گیری از ابزار نافذ و تاثیرگذار سینِما در راستای تبلیغات دینی- در ابعاد ملی و بین‌المللی طراحی شده است.

علاقه‌مندان می‌توانند آثارشان را تا ۳۰ مهر به نشانی دبیرخانه جشنواره واقع در بالاتر از چهارراه ولیعصر- جنب دانشگاه هنر- خیابان رشت- بن‌بست اول- پلاک یک ارسال کنند. همچنین اعلام شد نخستین جشنواره فیلم «محمد(ص) پیامبر صلح» از سیستم دبیرخانه اینترنتی و آنلاین برخوردار است و علاقه‌مندان می‌توانند فیلم‌های کوتاه را از طریق سایت جشنواره به نشانی muhammadfilmfestival.ir ارسال کنند.


کد مطلب: 26654

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/26654/همکاری-بنیاد-فرهنگی-شهید-آیت-الله-مدنی-برگزاری-جشنواره-فیلم-محمد-ص-پیامبر-صلح

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir