بیانیه هئیت علمای ارشد عربستان در ممنوعیت پخش فیلم محمد رسول‌الله(ص)

ایکنا , 15 شهريور 1394 ساعت 13:20

هیئت علمای ارشد سعودی با صدور بیانیه‌ای، فیلم «محمد رسول الله(ص)» به کارگردانی مجید مجیدی را اهانت به جایگاه نبوت و اسلام عنوان کرد(!) و ممنوعیت پخش این فیلم را خواستار شد.


دبیرخانه هیئت علمای ارشد عربستان که اعضای آن از سوی پادشاه عربستان انتخاب می‌شوند، با صدور بیانیه‌ای مدعی شد: تمامی هیئت‌ها و جمعیت‌های اسلامی بر حرام بودن به تصویر کشیدن شخص پیامبر(ص) و به تصویر کشیدن ایشان در آثار هنری درخصوص آن اتفاق‌نظر دارند.

در این بیانیه آمده است: این هیئت به مصوبه شماره ۱۰۷ هیئت علمای ارشد سعودی صادره در تاریخ ۲/۱۱/۱۴۰۳ درخصوص تأیید مصوبه کنفرانس سازمان‌های اسلامی درخصوص حرام بودن نشان دادن فیلم محمد رسول الله(ص) و کارگردانی و پخش آن خواه در ارتباط با رسول اکرم یا در ارتباط صحابه ایشان اشاره و تأکید کرد: این اقدام، تحقیر و بی‌اعتنایی و تمسخر ساحت و جایگاه نبوت و رسالت و حرمت اسلام و صحابه رسول (ص) به شمار می‌رود.

هیئت علمای ارشد سعودی در بیانیه خود مدعی شد که همه مسلمانان باید از این اقدام تبری جسته و آن را محکوم کنند و با پیروی از سنت پیامبر اکرم(ص) و گسترش و دعوت به آن، در راستای پیروی درست از ایشان حرکت کنند.

مفتی اعظم عربستان نیز پیش از این در واکنش به فیلم سینمایی «محمد رسول‌الله(ص)» ساخته مجید مجیدی مدعی شد: این فیلم ایرانی مبتنی بر فسق و تحریف اسلام است(!)

وی در ادامه ادعاهایش ضد فیلم محمد رسول الله(ص) گفت: رسول الله (ص) منزه از چنین اقداماتی است و دارای صفات مشخص و اخلاق معروفی است. آنها (ایرانی‌ها) چیزی غیر واقعی را به تصویر می‌کشند و در آن رسول‌ الله استهزاء و از منزلت ایشان کاسته می‌شود زیرا این اقدام فاسقانه و مغایر با دین است و بلکه تحریف اسلام ومعرفی آن به چنین شیوه بدی است.

با وجود استقبال گسترده بین‌المللی از فیلم محمد رسول الله (ص) ساخته مجید مجیدی، مبلغان و مفتی‌های سعودی حتی ماه‌ها قبل از اکران این فیلم، صرفا به خاطر ایرانی بودن کارگردان آن مواضعی بسیار خصمانه را علیه این فیلم اتخاذ کردند.


کد مطلب: 26657

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/26657/بیانیه-هئیت-علمای-ارشد-عربستان-ممنوعیت-پخش-فیلم-محمد-رسول-الله-ص

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir