عظمت فیلم «محمد رسول الله(ص)»، ضعف‌های کار را می‌پوشاند

ایکنا , 21 شهريور 1394 ساعت 9:28

یک منتقد سینما با بیان اینکه فیلم سینمایی «محمد رسول‌الله(ص)» را باید مایه مباهات و فخر سینمای ایران و جهان دانست، افزود: این فیلم آنقدر عظمت دارد که ضعف‌های آن را تحت پوشش قرار می‌دهد.


جبار آذین، منتقد و کارشناس سینما درباره ساخته جدید مجید مجیدی اظهار کرد: فیلم سینمایی «محمد رسول الله(ص)» را باید کاری فاخر و ماندگار در سینمای ایران نامید که از آن می‌توان به جرئت شاهکار سینمای ایران نام برد. این مسئله نیز برای هیچ کس قابل کتمان نیست که این اثر در ساختار و مفهوم بسیار قابل تأمل است.

وی افزود: وقتی که از فیلم تعریف می‌کنیم به این معنی نیست که هیچ اشکالی از فیلم نمی‌توان گرفت، چون چنین چیزی در سینما امکان ندارد که فیلی فارغ از اشکال باشد. برای همین نیز معتقدم در روایت قصه و برخی بخش‌های فنی می‌توان نقاط ضعفی را مشاهده کرد، اما این کار به آن اندازه بزرگ است که تمام ضعف‌ها را در بر می‌گیرد.

فیلم مجیدی به شبهات پاسخ می‌دهد

این منتقد سینما ادامه داد: نکته جالب درباره این فیلم اینجاست که وی ابعادی از اسلام را برای تماشاگران آشکار می‌کند که تا به امروز بسیاری از مردم جهان، حتی مسلمان‌ها آن را ندیده‌اند. برای همین معتقدم که تاثیرات این کار می‌تواند بسیار عظیم و شگرف باشد، چون باعث می‌شود، بسیاری از دروغ‌های مغرضان برملا شده و چهره رحمانی دین مبین اسلام برای همه آشکار شود.

وی درباره منتقدان فیلم «محمد رسول الله(ص)» نیز چنین اظهار نظر کرد: درباره منتقدان فیلم به دو شکل می‌توان نظر داد. ابتدا اینکه برخی به ساختار فنی این فیلم نقد دارند که این دست نقدها جای تأمل دارد، اما عده‌ای از روی غرض‌ورزی‌های سیاسی و فرقه‌‌ای سعی می‌کنند فیلم را بکوبند؛ به این دست انتقادات نباید توجه کرد و آنها را جدی گرفت.

آذین به توضیح فوق اضافه کرد: البته باید این امر را مد نظر داشت که کار مجیدی در ساخت این فیلم بسیار دشوار بوده است، زیرا امکان نمایش چهره حضرت رسول (ص) را نداشت. در سینما چنین امری بسیار مشکل است که یک کارگردان نتواند چهره قهرمانش را نشان دهد، هر چند خوشحالم که مجیدی توانست با نگاه انسانی و لطیف خود این ضعف را پوشش دهد.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد: آرزو دارم که این فیلم اکرانی موفق در سراسر جهان داشته باشد، چون پیام آن، برای تمام مردم جهان است تا بدانند آنچه که این روزها از زبان برخی درباره حضرت رسول(ص) نقل می‌شود هیچ ربطی به اسلام ندارد. اسلام حقیقی همانی است که مجیدی در فیلمش ندا سر می‌دهد و از آن عشق و مهربانی می‌طراود.


کد مطلب: 26696

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/26696/عظمت-فیلم-محمد-رسول-الله-ص-ضعف-های-کار-می-پوشاند

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir