حجت‌الاسلام مهدی ستوده:

مداحی باید بر اساس سنت صحیح دینی و عاری از آسیب ها اجرا شود

سازمان تبلیغات اسلامی , 22 شهريور 1394 ساعت 8:55

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: مداحی در مراسم باید بر اساس سنت صحیح دینی و عاری از آسیب ها اجرا شود.


به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی اردبیل، حجت‌الاسلام مهدی ستوده در دوره آموزشی ویژه مداحان و شعرای آئینی شهرستان خلخال در سخنانی ضمن تبیین اصول و روش مدیریت مداحی گفت: دو طیف روحانیون و مداحان وظیفه سنگینی در اشاعه و توسعه فرهنگ و تعالیم اصیل اسلامی دارند.

وی افزود: مداحی ها و همچنین مراسمات دینی ومذهبی باید براساس سُنّت های صحیح دینی بوده و ازهرگونه آسیبی به دور باشد.

حجت‌الاسلام ستوده تاکید کرد: مداحی هنر است و اگر مداح هنرمند در عرصه تبلیغ دینی نباشد قطعا میزان تاثیر گذاریش کمتر بوده و نتیجه لازم را نخواهد گرفت و مداح باید ۳ چیز را مد نظر داشته باشد: جملات و اشعاری که برای ارائه انتخاب می‌کند خوب باشد، صوت و لحن مناسبی داشته و در ادای حروف و کلما ت دقت کند و باید با پوشش مناسب و حرکت دست ها در حین مداحی بر میزان همراهی مخاطبین تاثیر مطلوبی داشته باشد که رعایت این اصل بسیار مهم است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی اردبیل خاطر نشان کرد: مداح در جامعه به‌عنوان الگو می باشد و باید به اخلاق نیکو آراسته باشد و همان طور که حضرت محمد (ص) پیامبر رحمت است مداح و شاعر اهل بیت (ع) نیز باید این رویه را در جامعه در پیش گرفته و چون این قشر منتسب به اهل بیت می باشند باید دراخلاق، گفتار و کردار خود بسیار مواظبت کنند.

وی در ادامه به وجود ۲۳۰ شبکه صهیونیستی اشاره کرد و گفت این شبکه ها علیه تشیع و ایران، جهت وارونه سازی ارزش ها تلاش می‌کنند.

گفتنی است، این دوره آموزشی به همت اداره تبلیغات اسلامی خلخال در سالن اجتماعات این اداره برگزار شد.


کد مطلب: 26723

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/26723/مداحی-باید-اساس-سنت-صحیح-دینی-عاری-آسیب-اجرا-شود

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir