تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۲ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۰۰
۰
کد مطلب : ۲۶۷۲۴

هدف ستاد ساماندهی فرهنگی شئون مذهبی، مبارزه با افراط گرایی است

هدف ستاد ساماندهی فرهنگی شئون مذهبی، مبارزه با افراط گرایی است
به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان اصفهان، رضا معممی مقدم در همایش ستاد ساماندهی فرهنگی شئون مذهبی با اشاره به مصوبه ۶۰۳ شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص تشکیل این ستاد، گفت: این ستاد از طریق ارتقای معرفت دینی در هیئت های عزاداری و مذهبی تلاش می‌کند زمینه تظاهرات مناسکی و دینی شرعی را بر اساس الگوهای دینی ساماندهی کند.

وی افزود: در همین راستا تاکنون یک ستاد مرکزی ساماندهی شئون فرهنگی مراسمات مذهبی در تهران، ۳۱ ستاد در استانها و ۲۳۹ ستاد در شهرستانها تشکیل شده است.
معممی مقدم ادامه داد: در سال گذشته ستاد مرکزی ۸ جلسه، ستادهای استانی ۱۹۵ جلسه و ستادهای شهرستانی ۱۵۴۰ جلسه برگزار کردند و این جلسات در مجموع ۷هزار ۹۴۳ مصوبه داشته است.

وی اظهارکرد: در این راستا فیلم مستند میراث مرثیه، نسخه معتبر تعزیه مسلم و کتب اشعار به سه زبان برای ذاکرین اهل البیت (ع) منتشر و اجتماع های خیابانی و ایستگاه‌های صلواتی ساماندهی و شناسنامه دار شدند.

مدیر کل تشکل های دینی سازمان تبلیغات اسلامی کشور ادامه داد: همچنین چهار هزار و ۶۰۰ مبلغ و مبلغه به جلسات مذهبی اعزام شد.

وی افزود: هزاران همایش توجیهی در ۴۰۰ شهرستان برای مبلغان، مبلغات، مداحان و مسئولان هیات های مذهبی برگزار شد.

وی بابیان اینکه در کل کشور ۹۱ هزار ۸۱۸ هیئت مذهبی فعالیت دارند، افزود: ۴۱درصد هیئت ها در مساجد، ۲۳درصد در حسینیه ها، چهار درصد در بقاع متبرکه، ۱۶درصد در تکایا و ۱۰درصد در منازل افراد فعالیت می‌کنند.

معممی مقدم با بیان اینکه براحتی می توان هیئت عزاداری تشکیل داد، گفت: هیئتی شدن بسیار آسان اما حسینی شدن بسیار مشکل است.

وی افزود: باید تلاش کنیم حسینی شویم و سبک زندگی حسین (ع) و اهل البیت (ع) را در زندگی شخصی خود پیاده کنیم.

وی تصریح کرد: مناسبت های مذهبی بهترین فرصت برای معرفی ائمه اطهار (ع) به جهان است و در این برنامه ها باید بدنبال این مسیر باشیم.

مدیر کل تشکل های دینی سازمان تبلیغات اسلامی کشور با اشاره به اینکه مذهب شیعه دارای چهار بخش اعتقادات، اخلاقیات، احکام و تظاهرات مناسکی است، افزود: اگر پایه های اعتقادی، اخلاقی و احکام ما محکم نباشد، تظاهرات مناسکی و آیینی ما به انحراف کشیده می‌شود.

معممی مقدم با بیان اینکه دسته های عزاداری هدفی جز قرب به خدا ندارد، اظهار کرد: طولانی بودن دسته عزاداری میزانی برای قرب به خدا نیست بلکه نیت و هدف ما عامل نزدیکی به خدا است.

همایش بزرگ هیئت های مذهبی استان اصفهان در سالن اجتماعات صدا و سیمای مرکز اصفهان با حضور مسئولان هیئت های مذهبی استان اصفهان، مداحان و روحانیون برگزار شد.

در این مراسم از ۳۰ هیات فعال در زمینه تشییع شهدای غواص گمنام در اصفهان تقدیر شد.
مرجع : سازمان تبلیغات اسلامی
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما