تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۲ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۲۷
۰
کد مطلب : ۲۶۷۲۵

خرافه زدایی از وظایف ستاد ساماندهی شئون فرهنگی است

خرافه زدایی از وظایف ستاد ساماندهی شئون فرهنگی است
به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی زنجان، حجت‌الاسلام حسن صلاحی با اعلام این مطلب افزود: آئین نامه تشکیل ستاد ساماندهی شئون فرهنگی مناسبتهای مذهبی بر اساس آئین نامه شورای عالی انقلاب فرهنگی تشکیل شده و هدف اصلی این ستاد ساماندهی، هدایت و اصلاح شیوه های اجرایی مراسمات ملی و مذهبی است.

وی اظهار داشت: اداره کل تبلیغات اسلامی، صدا و سیما، دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها، نیروی انتظامی، اداره کل اطلاعات، مسئولین کانون مداحان و شورای هیئات مذهبی و اداره کل ارشاد اعضا اصلی این ستاد هستند.

وی با بیان اینکه گزارش این ستاد به ستاد مرکزی و از آنجا به شورایعالی انقلاب فرهنگی ارسال میشود تصریح کرد: خرافه زدایی از عزاداریها از جمله وظایف ستاد ساماندهی شئون فرهنگی است.

وی یادآور شد: واقعه غدیر، عاشورا و انتظار از تمایزات شیعه با سایر فرق است و این ستاد وظیفه صیانت از این مراسمات را بر عهده دارد.

در ادامه این جلسه حجت‌الاسلام فیروزعلی خسروی رئیس اداره تبلیغات اسلامی زنجان نیز در خصوص تعامل هر چه بهتر با هیئات مذهبی در پیشبرد برنامه ها یشان تاکید کرد.
وی گفت: تلاش می‌شود روز به روز محتوای برنامه های هیئات مذهبی بهتر شود.

وی تاکید کرد: جلساتی با حضور فرمانداران و بخشداران مناطق انجام میشود تا حضور روحانیون در مناطق استان پر رنگ شود.

وی ادامه داد: در نصب بنرهای هیئات مذهبی از این پس کد نه رقمی بنرها در کنار بنر درج می‌شود تا هماهنگی بهتری در ساماندهی تبلیغات شهری رخ دهد.

در ادامه این جلسه ولی اله کلامی رئیس شورای هیئات مذهبی زنجان نیز بر برنامه ریزی هر چه بهتر هیئات مذهبی تاکید کرد و گفت: استان زنجان در موضوع عزاداریها الگو در سطح جهان است.
مرجع : سازمان تبلیغات اسلامی
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما