با انتشار فراخوان سراسری؛

اردوی ملی عکاسی تعزیه لامرد هنرمندان را فراخواند

مهر , 22 شهريور 1394 ساعت 14:10

دومین اردوی عکاسی تعزیه شهرستان لامرد هنرمندان را به تصویرنگاری فراخواند.


رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی لامرد از انتشار فراخوان این اردوی ملی خبر داد و گفت: اعضاء انجمن عکاسان شهرستان لامرد و دبیرخانه اردوی ملی عکس تعزیه لامرد روند اجرایی دومین اردوی ملی عکس تعزیه لامرد را کلید زدند.

محمد هنرپیشه با برشمردن اهداف دومین اردوی ملی عكس تعزیه لامرد، گفت: ایجاد تصویری بدیع، خلاقانه و هنرمندانه از تعزیه شهرستان لامرد، خلق و ثبت تصاویری از آثار فرهنگ و خرده فرهنگ های مرتبط با مراسم تعزیه، ثبت تصاویری خلاقانه و هوشمندانه از حضور خانواده لامردی در تعزیه و پاسداشت آئین تعزیه، ایجاد تصاویری بدیع به جهت آسیب شناسی خرافه پرستی و تحریفات شکلی و محتوایی سنت های تعزیه، خلق تصاویری با نگاهی ارزشمند به جایگاه و اهمیت نمادها نظیر علامت، علم، بیرق و …، ثبت و ارائه تصویری اثرگذار از حضور و مشاركت کودکان در تعزیه و خلق و ثبت تصاویر جذاب از فرهنگ و سنت اطعام و نذورات در تعزیه موضوع این دوره از اردوی ملی عکس تعزیه است.

اردو ۳۰ مهرماه و یكم و دوم آبان برگزار می شود

وی با بیان اینکه هنرمندان دعوت شده در دومین اردوی ملی عكس تعزیه لامرد از عصر روز ٢٩ مهرماه مصادف با ٧ محرم الحرام به مدت ٣ روز میهمان دبیرخانه این اردو خواهند بود، اشاره کرد: اردو در تاریخهای سی ام مهرماه ، یكم و دوم آبانماه برگزار می شود.

هنرپیشه ادامه داد: دبیرخانه دومین اردوی ملی عكس تعزیه لامرد هزینه های حضور در شهرستان لامرد از جمله اسكان، اطعام و ایاب و ذهاب را به عهده می گیرد.

هنرپیشه افزود: در مدت حضور مدعوین در شهرستان لامرد، ٢ كارگاه تخصصی عكاسی پیرامون موضوع فراخوان برگزار می شود.

وی در تشریح موضوع سوگواره این اردوی ملی، گفت: ارایه آثاری خلاق، هدفمند و بدیع از هنر آئینی تعزیه و آئینهای عزاداری حضرت سید الشهدا در جهت اهداف سوگواره است.

مدیر این جشنواره بخش جنبی سوگواره را مختص همشهریان لامردی عنوان کرد و افزود: موضوع بخش جنبی، تصاویری با اهداف نشان دادن حضور مسوولین محلی در تعزیه و آیین عزاداری سیدالشهداء و همچنین جایگاه روحانیت در مجالس عزاداری و آیین های دینی مذهبی شهرستان است. در این بخش حضور همه عکاسان آماتور و حرفه ای شهرستان لامرد آزاد است و تصاویر ثبت شده با تلفن همراه و دوربین های آماتور نیز قابل پذیرش است

وی بیان کرد: در پایان سوگواره نیز به سه نفر از برترین ها در این بخش، لوح تقدیر، تندیس سوگواره و جوایز نفیس اهدا خواهد شد.

سوگواره دومین اردوی ملی عکاسی تعزیه لامرد برپا می شود

هنرپیشه تاکید کرد: پس از اتمام دومین اردوی ملی عكس تعزیه لامرد، سوگواره ای با همین موضوع برگزار خواهد شد كه همه عكاسان ملزم به شركت و ارسال آثار خود به دبیرخانه این سوگواره هستند.

وی دبیر دومین اردوی ملی عکاسی تعزیه لامرد را عباس محمدی معرفی و هیئت داوران این رویداد هنری را محمد نوروزی، جلال شمس آذران و علی حسن زاده عنوان کرد.

علاقه مندان به شركت و حضور در دومین اردوی ملی عكس تعزیه لامرد، باید بعد از مطالعه دقیق و قبول شرایط فراخوان، از تاریخ ۹۴/۶/۲۱ الی ۹۴/۷/۱۵ به وبسایت رسمی دومین اردوی ملی عكس تعزیه لامرد www.lamerdaks.ir مراجعه و نسبت به ثبت نام و ارسال بیوگرافی خویش اقدام نمایند.

مدیر این رویداد عکاسی اعلام کرد: دبیرخانه اردو پس از مطالعه و بررسی سوابق دریافت شده از عكاسان، اسامی منتخبین و پذیرفته شدگان را در تاریخ ۹۴/۷/۲۰ به صورت رسمی از طریق وبسایت دومین اردوی ملی عكس تعزیه لامرد www.lamerdaks.ir معرفی می کند.

آخرین مهلت ارسال آثار به دبیرخانه اردوی ملی لامرد جهت شرکت در سوگواره ۲۵ آبان ماه اعلام که نتایج داوری آثار ۵ آذر اعلام و مراسم اختتامیه و اهداء جوایز یازدهم آذر برگزار می شود.

اولین اردوی ملی عکس تعزیه کشوری سال قبل با شرکت بیش از ۳۰ نفر از عکاسان کشوری و خارج از کشور در سه روز پایانی دهه اول محرم الحرام در شهرستان لامرد برگزار شد که با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نمایشگاه عکس این رویداد افتتاح شد.


کد مطلب: 26749

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/26749/اردوی-ملی-عکاسی-تعزیه-لامرد-هنرمندان-فراخواند

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir