رئیس سازمان اوقاف در اختتامیه مسابقات ابتهال و مدیحه سرایی:

محتوای مدیحه سرایی و ابتهال عزت مسلمانان و ذلت دشمنان را ذکر کند

شبستان , 22 شهريور 1394 ساعت 15:00

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: در محتوای مدیحه سرایی ها و ابتهال باید مطالبی را از پیامبر اکرم(ص) بگوییم تا ذلت دشمنان اسلام را در پی داشته باشد و باعث ترس و ناامیدی دشمنان شود و برای مسلمانان نیز عزت به همراه آورد.


حجت الاسلام و المسلمین علی محمدی، نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه عصر شنبه ۲۱ شهریورماه در آیین اختتامیه نوزدهمین دوره مسابقات ابتهال ، مدیحه سرایی و همخوانی قرآن کریم در مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی ، با اشاره به اینکه خداوند در قرآن کریم بر روی انجام کارها بصورت کامل و با تمام قوا تاکید کرده است، اظهارداشت: اگر می خواهیم به برنامه ای کیفیت دهیم باید به دو جهت ظاهری و محتوایی آن توجه کرد که این مورد تاکید مقام معظم رهبری نیز است.

وی با اشاره به بخشی از مطالبات مقام معظم رهبری در سال ۷۰ در جمع قرآنیان کشور افزود: مقام معظم رهبری در آن دیدار فرمودند ؛ این جمع خوانی قرآن عالی است و در دنیا بی نظیر است و باید در آهنگ ها و سرورهایی که در این رشته استفاده می شود ، نوآوری هایی داشته باشید.

حجت الاسلام محمدی با اشاره به اینکه بعد از برگزاری نوزده دوره از این مسابقات ، به نظر می‌رسد اساتید و و پیشکسوتان قرآنی باید به آن توجه داشته باشند و نوآوری هایی به لحاظ شکلی و ظاهری ایجاد کنند ، تصریح کرد : نکته دوم نوآوری به لحاظ محتوایی است که این امر نیز لازم و ضروری است و اساتید و پیشکسوتان قرآنی و گروه‌های مدیحه سرایی باید به این توجه کنند.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به اینکه مدیحه سرایی در مدح پیامبر و ائمه اطهار خوب است اما آیا کافی است؟، افزود : مقام معظم رهبری در جمع مهمانان مجمع جهانی اهل بیت(ع) فرمودند؛ یکی از اوصاف مهم پیامبر اکرم(ص) و ائمه اطهار(ع) ظلم ستیزی است و دلیل اینکه دشمنان اسلام و قرآن با ائمه عناد دارند به خاطر همین ظلم ستیزی ائمه اطهار(ع) است.

حجت الاسلام با اشاره به اینکه انبیاء(ع) هیچ گاه با ظلم کنار نیامدند، گفت : این موضوع مهمی است که اساتید و داوران در رشته مدیحه سرایی باید به آن توجه داشته باشند و موضوع ظلم ستیزی انبیاء و ائمه اطهار(ع) را در محتوای مدیحه سرایی بیاورند و در مدح و ثنای اهل بیت(ع) بگنجانند.

نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه باید در محتوای مدیحه سرایی ها و ابتهال باید به نیازهای جامعه اسلامی پرداخته شود ، افزود : به نظرم امت اسلامی به چند چیز نیاز دارند و اولین نکته این است که باید مطالبی را از پیامبر اکرم(ص) بگوییم تا ذلت دشمنان اسلام را در پی داشته باشد و باعث ترس و ناامیدی دشمنان شود و برای مسلمانان نیز عزت به همراه آورد.

وی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب برای سرافرازی امت اسلامی سه نکته را مطرح کرده‌اند ، گفت: اولین نکته قوی شدن امت اسلامی است؛ مقام معظم رهبری فرمودند قوی شوید تا دشمنان از ما مأیوس و ناامید شوند و کاری کنید که به دشمنان احتیاج پیدا نکنید.

حجت الاسلام محمدی ادامه داد: نکته دوم بحث علم است که مقام معظم رهبری فرمودند اگر می‌خواهید دشمن را مایوس کنید به علم و دانش توجه داشته باشید.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به اینکه حفظ روحیه انقلابی و جهادی نیز نکته سوم در فرمایشات مقام معظم رهبری است ، تصریح کرد: ایشان به مسئولان نیز تذکر دادند که نیروهای انقلابی را به بهانه‌های مختلف نکوبند و این روحیه انقلابی را باید از طریق آیات و احادیثی که داریم به جامعه معرفی کنیم.

وی با بیان اینکه هیچ قشری در جامعه نمی‌تواند بی طرف باشد، افزود: جامعه قرآنی نباید بی طرف باشد و باید موضع خود را بیان کند و همین مدیحه سرایی و همخوانی قرآن، کاری است که باید از سوی قرآنیان با جدیت دنبال شود و گروه‌های تواشیح باید بنشینند و طرح‌ها و ایده‌های خود را در این رشته ارائه کنند و همچنین از فضای مجازی بهترین بهره‎برداری را داشته باشند.

حجت الاسلام محمدی اضافه کرد : شخصا از افرادی که در زمینه آیات جهاد ، روحیه انقلابی و توکل به خدا کارهای مدیحه سرایی و ابتهال ارائه کنند ، حمایت و تشویق خواهم کرد.


کد مطلب: 26752

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/26752/محتوای-مدیحه-سرایی-ابتهال-عزت-مسلمانان-ذلت-دشمنان-ذکر-کند

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir