اعلام فراخوان نواها و اشعار آئینی در چهارمحال و بختیاری

ایکنا , 24 شهريور 1394 ساعت 10:09

دهمین فراخوان نواها و اشعار آئینی ویژه مقاطع سنی ۱۲ تا ۳۵ سال در چهارمحال و بختیاری اعلام شد که بر این اساس شرکت‌کنندگان تا ۳۰ شهریور‌ماه جاری برای ارسال آثار خود فرصت دارند.


حمیدرضا توسلی، رئیس کانون مداحان استان چهارمحال و بختیاری، از برگزاری دهمین فراخوان نواها و اشعار آئینی با همکاری سازمان بسیج مداحان در دو بخش استانی و کشوری خبر داد.

وی اظهار کرد: دهمین فراخوان نواها و اشعار آئینی امسال با تغییرات اساسی در دو بخش استانی و کشوری در چهار رشته مداحی، دعاخوانی، شعر و تولید سبک ویژه آقایان و بانوان سنین ۱۲ تا ۳۵ سال (مقاطع ۱۲ تا ۱۵، ۱۶ تا ۲۰، ۲۱ تا ۲۵، ۲۶ تا ۳۰ و ۳۱ تا ۳۵سال) برگزار می‌شود.

رییس کانون مداحان و شاعران آیینی استان افزود: برگزیدگان اول تا سوم هر رشته و هر مقطع سنی برای شرکت در مسابقات نهایی معرفی می شوند.

توسلی ادامه داد: علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را تا تاریخ ۳۰ شهریور‌ماه جاری به کانون مداحان و شعرای آئینی، بسیج مداحان و هیئت‌های مذهبی و هیئت رزمندگان اسلام در سراسر استان تحویل دهند.

وی در تشریح شرایط آثار ارسالی گفت:‌ آثار مداحی و دعاخوانی باید درلوح فشرده و حداقل ۱۵ دقیقه به‌صورت صوتی و حتی‌المقدور تصویری باشد.

توسلی افزود: در بخش سبک باید سبک‌های جدید مداحی که مناسب با فضای هیأت است ازجمله نوحه، زمینه، شور، شعر، واحد و... در لوح فشرده ارسال شود.

توسلی تصریح کرد: مسابقه بخش مداحی بانوان به‌صورت مجزا و توسط داوران زن و بخش شعر آقایان و بانوان با هم برگزار و داوری می‌شود.

رییس کانون مداحان و شاعران آیینی استان گفت: آثار شعر به صورت تایپ شده باید با ایمیل (heiats_sh@yahoo.com و
kanon.maddahan.chb@gmail.com) یا حضوری ارسال شود و آثار دعا از ادعیه مشهور از جمله کمیل، ندبه، توسل، زیارت جامعه کبیره و عاشورا و... باشد.

وی موضوعات شعر و سبک را مقام و جایگاه ممتاز حضرت سیدالشهداء(ع)، الگوپذیری از نقش امام زین العابدین(ع) و حضرت زینب(س) در استمرار حماسه و نهضت حسینی، خصوصیات منتظران واقعی امام عصر(عج)، پیاده‌روی میلیونی اربعین حسینی و حماسه حضور اعلام کرد.

توسلی بخش ویژه این قسمت را الگوپذیری از نهضت عاشورا(استقامت و سازش ناپذیری، بصیرت و ولایتمداری، امربه معروف و نهی ازمنکر، نقش زنان و... ) در مسایل روز ایران و جهان اسلام بیان کرد.

برگزیدگان نفر اول سال‌های گذشته و برگزیدگانی که دو مرتبه حائز رتبه دوم و سوم شده‌اند از شرکت در مسابقه محروم بوده و می‌توانند فقط در یک رشته دیگر شرکت کنند.

یادآوری می کنید، مدارک لازم برای شرکت در فراخوان، تصویر کارت ملی یا شناسنامه به انضمام دو قطعه عکس ۳*۴ است.


کد مطلب: 26784

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/26784/اعلام-فراخوان-نواها-اشعار-آئینی-چهارمحال-بختیاری

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir