واقعه غدیر به همگان معرفی شود

مهر , 25 شهريور 1394 ساعت 9:43

یکی از مراجع تقلید تأکید کرد: باید به گونه‌ای به بازسازی و معرفی واقعه غدیر اهمیت داد که همچون عاشورا همه دنیا را فرابگیرد و اگر آن را سبک بشماریم به فراموشی سپرده می‌شود.


آیت الله العظمی سید محمد علی علوی گرگانی ظهر سه‌شنبه در دیدار نماینده ولی فقیه در سازمان اردویی راهیان نور و هیئت بازسازی واقعه غدیر اظهار داشت: باید به گونه‌ای به بازسازی واقعه غدیر اهمیت داد که همچون عاشورا همه دنیا را فرابگیرد و اگر آن را سبک بشماریم به فراموشی سپرده می‌شود.

وی با اشاره به جایگاه والای عید غدیر بیان داشت: از امام صادق(ع) پرسیدند به جز عیدهای معروف چه عید دیگری داریم که ایشان پاسخ دادند چرا از عید اکبر، عید غدیر غفلت کرده‌اید.

استاد برجسته حوزه افزود: اگر کسی در روز غدیر اطعام کند گویا انبیا را به مهمانی دعوت کرده است. در گذشته مردم در روز غدیر اطعام می‌دادند و اطعام در روز غدیر یک مسئله تاریخی است.

وی عنوان کرد: اگر بتوانیم واقعه غدیر را در روایات و اخبار گردآوری کنیم کار بزرگی شده و اهمیت واقعه غدیر برای همگان مشخص می‌شود.

آیت الله علوی گرگانی افزود: امام صادق(ع) می‌فرمایند مردم را به زبان دعوت نکنید بلکه به عمل دعوت کنید. از این رو لازم است ما واقعه غدیر را نمایش دهیم و در کشورهای دیگر نیز اجرا کنیم.

واقعه غدیر در ۱۳۲ نقطه کشور بازسازی می‌شود

نماینده ولی فقیه در سازمان اردویی راهیان نور، نیز در این دیدار گفت: بازسازی واقعه غدیر برای اولین در سال ۸۹ آغاز شد و تاکنون ادامه داشته و استقبال بسیار خوبی نیز از این امر شده است.

حجت الاسلام سید محسن حسینی دیباجی اظهار کرد: اولین بار بازسازی واقعه غدیر توسط بسیجیان در کوه خضر نبی(ع) قم انجام شد و سال جاری در ۱۳۲ نقطه کشور بازسازی واقعه غدیر صورت می‌گیرد.

وی عنوان کرد: امیدواریم در سال‌های آینده در کشورهایی همچون لبنان، عراق و افغانستان واقعه غدیر بازسازی شود.


کد مطلب: 26803

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/26803/واقعه-غدیر-همگان-معرفی-شود

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir