تاریخ انتشار
شنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۲۲
۰
کد مطلب : ۲۶۸۴۶

ضرورت آموزش احکام به زائران عتبات عالیات

ضرورت آموزش احکام به زائران عتبات عالیات
حجت الاسلام و المسلمین نجفی روحانی، نماینده بعثه مقام معظم رهبری در عراق در جمع روحانیون و مداحان با اشاره به اهمیت آموزش مسائل شرعی به زائرین، از روحانیون کاروان ها خواست بیش از گذشته به این مهم عنایت داشته باشند.

وی با بیان اینکه بیان احکام شرعی یک کار تخصصی و مهم است از مداحان کاروان ها خواست در صورت پرسش زائرین از احکام شرعی مخصوصاً مسائل شرعی بانوان، آن را به روحانی کاروان ها ارجاع دهند.

حجت الاسلام و المسلمین نجفی روحانی با تاکید بر لزوم یادگیری مسائل مورد ابتلا مانند غسل، وضو و تقلید و قصر و تمام، خاطر نشان ساخت: آموزش احکام مورد نیاز لازم و واجب است تا زائر بتواند وظیفه شرعی خود را در این سفر به نحو احسن انجام دهد.

وی با استناد به حدیثی از پیامبر اسلام صل ا.. علیه و آله افزود: بهترین بندگان خدا کسانی هستند که پنج ویژگی دارند؛ وقتی کار خوبی انجام می دهند خوشحال می شوند، اگر گناهی مرتکب شوند استغفار می کنند، وقتی نعمتی داده شوند شکرگذاری می نمایند، وقتی به مشکل و مصیبتی برخورد می نمایند، صبر و شکیبایی پیشه می کنند، وقتی غضبناک می شوند خشم خود را فرو می نشانند و تعددی نمی کنند.

در انتهای جلسه مسوول بعثه مقام معظم رهبری در عراق با بیان چند مساله شرعی مورد ابتلا در قالب اسلاید به پرسش های حاضران پاسخ گفت.
مرجع : رسا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما