تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۹ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۳۰
۰
کد مطلب : ۲۶۸۵۹

لزوم ترویج فرهنگ علوی/ واقعه غدیر در استان بوشهر بازسازی می‌شود

لزوم ترویج فرهنگ علوی/ واقعه غدیر در استان بوشهر بازسازی می‌شود
مصطفی سالاری صبح شنبه در نشست با اعضای ستاد برگزاری برنامه‌های غدیر استان بوشهر اظهار داشت: عید غدیر یک روز بزرگ برای مسلمانان است و باید برنامه‌هایی در شان این روز مهم برگزار شود.

وی خواستار ترویج فرهنگ غدیر به ویژه در این ایام شد و اضافه کرد: همه مسلمانان و به‌ویژه شیعیان وظیفه دارند که در راستای ترویج فرهنگ علوی تلاش کنند و این مهم باید به صورت گسترده انجام شود.

استاندار بوشهر، ساده زیستی، عدالت خواهی، مبارزه با ظلم و ستم را به عنوان مهمترین ویژگی‌های علوی دانست و افزود: مراسمات غدیر نباید تشریفاتی باشند و بلکه باید مفاهیم علوی در آن ترویج شود.

وی به تدارک مراسمات ویژه عید غدیر در استان بوشهر اشاره کرد و ادامه داد: باید برنامه‌ریزی‌ها به گونه‌ای باشد که شاهد برگزاری برنامه‌های باکیفیتی باشیم و بتواند اهداف مورد نظر را محقق سازد.

سالاری تصریح کرد: دست اندرکاران برگزاری برنامه‌های عید غدیر خم باید از فرصت این جشن‌ها برای ترویج فرهنگ و اخلاق علوی استفاده کنند.

وی اضافه کرد: یکی از مهمترین ویژگی‌های حضرت علی(ع) را می‌توانیم کمک به فقرا و نیازمندان بدانیم که همه باید این مهم را الگو قرار داده و به آن عمل کنیم.

واقعه غدیر در استان بوشهر بازسازی می‌شود

دبیر بنیاد غدیر استان بوشهر نیز در این نشست به تشریح برنامه‌های عید غدیر استان بوشهر پرداخت و اظهار داشت: برنامه‌های مختلفی توسط مساجد، هیئت‌های مذهبی، کانون‌های فرهنگی، هنری در این ایام برگزار می‌شود.

حسین کارگر به برگزاری جشن‌ها و مسابقات و برنامه‌های متنوع در این ایام اشاره کرد و افزود: در این ایام توجه ویژه‌ای باید به انتقال پیام غدیر صورت بگیرد که این مراسمات با هماهنگی و همراهی ۲۰ دستگاه اجرایی برگزار می شود.

وی بر لزوم برگزاری برنامه‌های این دهه به صورت برجسته و پررنگ تاکید کرد و ادامه داد: غدیر مهم‌ترین واقعه اسلام و تعیین ولایت و رهبری در جامعه اسلامی است و پیام آن باید به خوبی در جامعه تبیین شود.

دبیر بنیاد غدیر استان بوشهر به تلاش دشمنان اسلام برای تضعیف و نفی امامت و ولایت اشاره کرد و افزود: باید تلاش ویژه‌ای برای مقابله با این ترفندهای دشمنان داشته باشیم.

وی خواستار استفاده از ظرفیت‌های مردمی برای برگزاری نامه‌های دهه امامت و ولایت شد و گفت: بازسازی واقعه غدیر یکی از برنامه‌های مهمی است که در این دهه صورت می‌گیرد.

غدیر خم تکمیل کننده دین مبین اسلام است

امام جمعه موقت بوشهر نیز در این نشست به اهمیت عید غدیر خم اشاره کرد و ادامه داد: عید غدیر یکی از مهمترین روزهای مسلمانان است و باید برنامه‌هایی متناسب با این روز برگزار شود.

حجت‌الاسلام سید غلامرضا هاشمی با بیان اینکه عید غدیر آغاز اصل امامت و ولایت در زندگی مسلمانان است، اضافه کرد: عید غدیر شناسنامه شیعه است.

وی با تاکید بر لزوم تبیین و تشریح پیام غدیر در سطح جامعه، خاطرنشان کرد: مسیر ولایت و امامت و رهبری مسلمانان در این روز رقم خورده است.

امام جمعه موقت بوشهر به وظیفه سنگین شیعیان در مقابل دین اسلام اشاره کرد و گفت: غدیر خم تکمیل کننده دین مبین اسلام است.
مرجع : مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما