فعالیت هیئت‌های مذهبی جناحی و حزبی نشود

مهر , 4 مهر 1394 ساعت 14:02

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه زنجان گفت: فعالیت هیئت‌های مذهبی جناحی و حزبی نشود.


حجت‌الاسلام علی خاتمی شامگاه جمعه در همایش ستایشگران اهل‌بیت(ع)، با اشاره به اینکه یکی از وظایف شعرا و مداحان تحقق ارزش‌های اسلامی است، افزود: وظیفه مداحان امربه‌معروف و نهی از منکر است.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه زنجان به فعالیت هیئت‌های مذهبی اشاره کرد و گفت: برخی از هیئت‌های مذهبی ادعا دارند که فعالیت سیاسی در هیئت ندارند، درصورتی‌که نمی‌توان فعالیت سیاسی در هیئت نداشت ولی باید فعالیت هیئت‌های مذهبی جناحی و حزبی نشود.

وی افزود: فلسفه قیام عاشورا سیاسی بود و جنگ امام حسین(ع) با دشمن به خاطر سیاست بود نه مال دنیا، در این راستا هیئت مذهبی هم سیاسی هستند ولی نباید فعالیتشان حزبی باشد.

حجت‌الاسلام خاتمی بر تمسک و توسل به قرآن و اهل‌بیت (ع) به‌صورت مشترک اشاره کرد و گفت: توجه به قرآن بدون شناخت اهل‌بیت(ع) و یا توجه به اهل‌بیت(ع) بدون شناخت قرآن نتیجه‌ای ندارد.

وی افزود: مداحان و شعرای اهل‌بیت (ع) بر اساس استعدادی که دارند، از بهترین نعمت‌ها برخوردار هستند و در این راستا این افراد می‌توانند از کلام خود در ستایش اهل‌بیت(ع) استفاده کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه زنجان در ادامه به فاجعه بزرگ در سرزمین منا اشاره کرد و گفت: عربستان باید کار تامین امنیت حجاج را به خوبی انجام می‌داد.

حجت‌الاسلام خاتمی تصریح کرد: مردم بعد از نماز جمعه با راهپیمایی خود نفرت شان را از بانیان این فاجعه اعلام کردند.


کد مطلب: 26985

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/26985/فعالیت-هیئت-های-مذهبی-جناحی-حزبی-نشود

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir