جلد سوم «روزشمار جامع تاریخ عاشورا» تالیف می‌شود

مهر , 5 مهر 1394 ساعت 10:08

سرپرست گروه مولفان مجموعه «روزشمار جامع تاریخ عاشورا» از نگارش جلد سوم این مجموعه توسط گروه مولفان خبر داد.


مهدی مومنی سرپرست گروه مولفان مجموعه «روزشمار جامع تاریخ عاشورا» گفت: مجموعه روزشمار جامع تاریخ عاشورا یک مجموعه ۴ جلدی خواهد بود که ۲ جلد آن منتشر شده و ۲ جلد دیگرش در ادامه روند تولید این مجموعه، منتشر خواهند شد.

وی افزود: جلد اول این مجموعه از نظر مقطع تاریخی، از ۱۵ رجب سال ۶۰ یعنی زمان مرگ معاویه بن ابوسفیان آغاز شده و تا روز ۸ ذیحجه سال ۶۰ یعنی زمان خروج امام حسین(ع) از مکه ادامه پیدا می کند. جلد دوم هم از ۹ ذیحجه شروع شده و تا شب عاشورای سال ۶۱ هجری ادامه پیدا می کند. جلد سوم هم که در دست تالیف است، مربوط به وقایع شب عاشورا و روز عاشورای ۶۱ هجری است.

این محقق در ادامه گفت: تالیف این مجموعه توسط یک تیم ۷ نفره انجام می شود و جلد چهارمش نیز یک پژوهش حداقل ۲ ساله را می طلبد چون منابع کمی برای آن در دست داریم.

مومنی گفت: جلد سوم این مجموعه در حال حاضر مرحله تالیف را پشت سر می گذارد و سال آینده توسط انتشارات ندای کادح به چاپ خواهد رسید.

نشست نقد و بررسی ۲ جلد منتشر شده از «روزشمار جامع تاریخ عاشورا» روز دوشنبه ۶ مهر از ساعت ۱۷ در پژوهشگاه علوم انسانی مطالعات فرهنگی برگزار خواهد شد و غلامرضا ظریفیان، پرویندخت اوحدی حائری، محمدرضا غفوریان، رضا حاجی ابراهیم و مهدی مومنی در این برنامه حضور خواهند داشت.


کد مطلب: 27001

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/27001/جلد-سوم-روزشمار-جامع-تاریخ-عاشورا-تالیف-می-شود

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir