مشهد مقدس میزبان هشتمین اجلاس سالانه بزرگداشت غدیر مى شود

مهر , 6 مهر 1394 ساعت 9:28

رئیس اجلاس سالانه بزرگداشت غدیر گفت: هشتمین اجلاس غدیر از نهم تا یازدهم مهرماه در هتل الغدیر مشهد برگزار می‌شود.


آیت‌الله سید جعفر سیدان شامگاه يكشنبه در نشست خبری هشتمین اجلاس سالانه بزرگداشت غدیر كه در سالن جلسات هتل الغدير برگزار شد، اظهار کرد: هشتمین اجلاس غدیر از نهم تا یازدهم مهرماه برای عموم در هتل الغدیر مشهد از ساعت ۱۹:۳۰ الى ۲۲:۳۰ شب برگزار می‌شود.

وى افزود: عید غدیر از اعياد مهم اسلامی بوده كه با توجه به اينكه تمامى حقايق و عقاید مکاتب وحی در امور اخلاقى، عبادى و اجتماعى بستگی به سرپرستی این مکتب مقدس داشته این سرپرستی در عید غدیر توسط پیامبر اسلام به حضرت علی (ع) به‌عنوان ولی مسلمین واگذارشده است.

رئیس اجلاس سالانه بزرگداشت غدیر در ارتباط بااهمیت اين اجلاس ابراز كرد: اين نشست‌ها براى كسانى كه در مسير حق قرار دارند باعث تثبيت و تقويت اعتقادات آن‌ها شده و در بسيارى از موارد منجر به تكامل اطلاعاتشان ازنظر علمى و برهانى می‌شود.

وى ادامه داد: همچنين در ارتباط با افرادى كه در اين سطح از حقيقت قرار ندارند می‌توان بااطلاع رسانى صحيح و به‌موقع اثرگذار بوده و آن‌ها را در مسير صحيح پيش برد.

آیت‌الله سيدان اضافه كرد: اين اجلاس می‌تواند براى آن گروه از افراد كه نسبت به حقیقی واقعه غدير بی‌توجه هستند، ترديد و شكى ايجاد شود كه به سمت تحقيق و تفحص بروند و در مسير صحيح و درست قرار گيرند.

وى با ابراز تأسف از فجایع منا بیان کرد: فجایعی که در منا رخ داد سبب تأثر قلوب تمام مسلمانان شد كه متأسفانه بر اساس شواهد آمارى بيشترين سهم را در اين حادثه ایرانیان و شیعیان داشتند كه در همين راستا بايد موضوع مورد پیگیری لازم قرار گیرد.

دبیر علمی هشتمین اجلاس سالانه غدیر نیز در اين نشست اظهار داشت: هرسال تلاش می‌شود تا يك شعار محورى براى اجلاس انتخاب شود كه امسال نيز شعار «غدیر آخرین ابلاغ برترین میثاق» در نظر گرفته‌شده است.

هادی وکیلی افزود: امسال برخلاف مهروموم‌های گذشته هفت شب برنامه داريم كه هر شب دو سخنران برای اجراى برنامه‌ها در نظر گرفته‌شده است.

وى ادامه داد: هرساله برنامه‌ها و جشن‌های متنوعى در سطح استان به مناسبت عيد غدير برگزار می‌شود كه وجه تمايز اين اجلاس با آن‌ها در رویکرد علمی آن است بطوريكه بحث‌ها و موضوعات به‌صورت تخصصى ارائه و در پايان در قالب پرسش و پاسخ مورد تحليل و ارزيابى قرار می‌گیرند.

دبیر علمی هشتمین اجلاس سالانه غدیر بيان كرد: برای این اجلاس آیت‌الله قزوینی در مورد ولادت و احادیث غدیر سخنرانی خواهند داشت و حضرت آیت‌الله میلانی، آیت‌الله نجم الدین طبسی، حجت‌الاسلام توحیدی و حجت‌الاسلام سبحانی نيز از دیگر سخنرانان این اجلاس هستند.


کد مطلب: 27035

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/27035/مشهد-مقدس-میزبان-هشتمین-اجلاس-سالانه-بزرگداشت-غدیر-مى-شود

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir