تاریخ انتشار
دوشنبه ۶ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۴۰
۰
کد مطلب : ۲۷۰۳۶

یزد میزبان هفدهمین کنگره بین‌المللی نهج‌البلاغه خواهد بود

یزد میزبان هفدهمین کنگره بین‌المللی نهج‌البلاغه خواهد بود
جعفر امین مقدم، در نشستی خبری از برگزاری هفدهمین کنگره بین المللی نهج البلاغه در یزد خبر داد و اظهار داشت: این کنگره در روزهای نهم تا یازدهم مهرماه در یکی از زیباترین، با شکوه‌ترین و تاریخی ترین مساجد کشور، مسجد جامع یزد برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه برگزاری این کنگره در یزد از زمان راه انداری دفتر بنیاد نهج البلاغه در یزد در دست پیگیری قرار گرفت، عنوان کرد: این دفتر به منظور نشر نهج البلاغه و آموزش مربیان نهج البلاغه و ایجاد یک نمایشگاه دائمی مرتبط با حضرت علی (ع) و نهج البلاغه همچنین گردآوری کتب الکترونیک در این استا در فرهنگسرای قرآن و عترت شهرداری یزد مستقر شد.

امین مقدم بیان کرد: برگزاری کنگره بین المللی نهج البلاغه به تصویب شورای شهر یزد رسیده و به عنوان یک برنامه کاملا علمی و یک اقدام فرهنگی فاخر مورد توجه قرار گرفت.

وی با بیان اینکه این کنگره با عنوان مدیریت و حکومت علوی کار خود را آغاز خواهد کرد، افزود: امیدواریم خروجی این کنگره به عنوان یک منشور اخلاقی و اسلامی مدیریت در سطح کشور اجرایی شود.

دبیرکل هفدهمین کنگره بین‌المللی نهج البلاغه یادآور شد: در کنار این کنگره برنامه های جنبی از جمله برگزاری نمایشگاه آثار نقاشی خط با موضوع حضرت علی (ع)، برپایی نمایشگاه ۱۱۰ اثر هنری با موضوع امیرالمومنین، تجلیل از حافظان کل نهج البلاغه و ... اجرا خواهد شد.

وی از اعطای نشان عالی نهج البلاغه به سه نفر از افرادی که کار جدی هنری و علمی برای این کنگره انجام داده اند خبر داد و افزود: در این کنگره همچنین از همکاری دانشگاه های مطرح کشور استفاده شده و تلاش شده تا ارتباط بیشتری میان دانشگاه ها با علوم دینی برقرار شود.

امین مقدم با بیان اینکه شهرداری در برابر مسائل فرهنگی شهر وظایفی بر عهده دارد، عنوان کرد: شهرداری بودجه فرهنگی دارد و این بودجه باید هزینه شود و چه بهتر که این بودجه در امور فرهنگی که در بستر اسلام انجام می‌شود، هزینه شود.
مرجع : مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما