تاریخ انتشار
سه شنبه ۷ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۵۸
۰
کد مطلب : ۲۷۰۶۸

همکاری مرزبانان ایرانی و عراقی برای تامین امنیت تردد زوار اربعین

همکاری مرزبانان ایرانی و عراقی برای تامین امنیت تردد زوار اربعین
پیش از ظهر دوشنبه در مرز مهران اجلاس بین مرزبانان ایرانی و عراقی برگزار شد که نتایج حاصل به دست آمده در این اجلاس، تامین امنیت زوار برای ایام اربعین بود.

اجازه ورود و خروج آمبولانس و اتوبوس برای انتقال مصدومان در خاک عراق، ایجاد شرایط و امکانات لازم در رفت و آمد، افزایش گیت های ورود و خروج در پایانه طرف عراقی، استقرار ۲۴ ساعته نیروهای گذرنامه در پایانه مرزی مهران، افزایش گیت های ورود و خرج در مرز مهران به ۱۰۰ گیت و ...از دیگر موارد همکاری های ایران و عراق برای تسهیل تردد زوار در ایام اربعین است که در این نشست مصوب شد.

عبدالکریم مصطفی فرمانده مرزبانی عراق در جمع خبرنگاران پیرامون جمع بندی نشست برگزار شده از تامین امنیت تمام راه ها و گذرگاه های منتهی به کربلا در ایام اربعین خبر داد و گفت: در این زمینه از هیچ تلاشی دریغ نکرده و اجازه کوچکترین تحرک تروریستی را نخواهیم داد.

در این اجلاس، سردار قاسم رضایی فرمانده مرزبانی کشورمان نیز با قاطعیت اعلام کرد: تردد زوار بدون ویزا و گذرنامه در مرزهای کشور یعنی مهران، چزابه، شلمچه در ایام اربعین ممنوع است.

وی بیان داشت: در ایام اربعین سال جاری نیز تردد زوار در مرزهای جمهوری اسلامی با امنیت کامل انجام خواهد شد و تمهیدات و برنامه‌ریزی‌ لازم با طرف مقابل در کشور عراق صورت گرفته است.

در اربعین پارسال از مجموع تردد یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر زوار عتبات عالیات در مرزهای شلمچه، چزابه و مهران یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر از مرز بین المللی مهران تردد کرده اند.

پنجمین اجلاس فرماندهان مرزبانی استان های غرب کشور و نمایندگان مرزبانی استان های مرزی عراق در شهرستان مرزی مهران و با حضور فرماندهان مرزبانی پنج استان غرب ایران اسلامی در حال برگزاری است.

این اجلاس با رویکرد بررسی وضعیت امنیتی مرز دو کشور به ویژه در آستانه ایام اربعین حسینی و برنامه ریزی برای تردد زائران از مرزهای رسمی دو کشور آغاز شده است.
مرجع : مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما