حجت الاسلام خاموشی در مراسم افتتاح سیزدهمین نمایشگاه عطر سیب مطرح کرد:

هیات خنثی نباید داشته باشیم

مهر , 12 مهر 1394 ساعت 8:45

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: امروز می بینیم دشمنان تکفیری، وهابی، نظام سلطه و سرمایه داری را که در جبهه مقدم دشمنی با هیات های مذهبی قرار دارند.


حجت الاسلام خاموشی در مراسم افتتاح سیزدهمین نمایشگاه عطر سیب گفت: مردم ما در طول تاریخ نشان دادند که حرمت واقعه عاشورا را به خوبی شناختند و در این مسیر حرکت کردند.

وی افزود: امروز هم درک کردند که دشمنان تکفیری و وهابی در جبهه مقدم دشمنی با هیات های مذهبی و پرچم داران حسینی قرار دارند. مردم این را شناخته اند و تلاش آنها اهتزاز هر چه بیشتر این پرچم است.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی ادامه داد: هیات های مذهبی باید بدانند امروز نقطه محبت اهل بیت کانون مقابله با تفکیری ها است لذا باید این نقطه حساس را بیشتر قوت ببخشند و با نگاه بصیرت افزا در هیات های مذهبی روشن کنند که چرا دشمن می خواهد با این باورها مقابله کند.

خاموشی تصریح کرد:هیات های مذهبی در ایران معاصر معرف اسلام ناب هستند که بر خط سرخ شهادت استوار است.

وی با اشاره با مقایسه ای بین حادثه منا و اربعین ،گفت: هر ساله این همه سرمایه گذاری می شود که حدود ۵ میلیون نفر برای مناسک حج ساماندهی شوند اما متاسفانه می بینیم چند هزار نفر به دلیل مدیریت غلط بر اثر فشار جمعیت از دست می روند.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: اما در اربعین ۲۰ میلیون نفر زائر تردد می کنند که خالصانه به یکدیگر کمک می کنند. هرکسی می افتد دست او را می گیرند زیرا محور اصلی ایثار است.

خاموشی افزود: این واقعه هر سال به همین دلیل رو به توسعه خواهد رفت و به روایتی از امام هادی (ع) یکی از علائم شیعه زیارت اربعین است.

وی با اشاره به حضور نیروهای داعش گفت: از نظر جغرافیایی هم داعش در ۱۰ کیلومتری مسیر زائران است اما مردم با کمال اطمینان و به خاطر همین عشق می روند و برمی گردند.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در ادامه صحبت های خود با خطاب قرار دادن هیات های مذهبی گفت: از هیات های مذهبی می خواهیم بصیرت داشته باشند. هیات خنثی نباید داشته باشیم.

خاموشی توضیح داد: هیات ها باید مدافع اسلام ناب در زمان کنونی باشند. خط و مرز کفر و اسلام را بشناسند و بشناسانند.

وی تصریح کرد: بصیرت در همه زمانی اهمیت دارد اما اهمیت آن در این زمان بیشتر است. امیدوارم با توجه به فرمایشات رهبر انقلاب امسال مراسمی باشکوه تر از سال های قبل داشته باشیم.


کد مطلب: 27159

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/27159/هیات-خنثی-نباید-داشته-باشیم

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir