تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۵۰
۰
کد مطلب : ۲۷۲۰۴

قداست شکنی برنامه های مذهبی گناهی نابخشودنی است

قداست شکنی برنامه های مذهبی گناهی نابخشودنی است
حجت الاسلام سید رضا تقوی رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور در نشست اعضای ستاد ساماندهی شئون فرهنگی مراسم های مذهبی استان تهران که با حضور ائمه جماعات استان تهران و جمعی از مسئولان استانی برگزار شد، با اشاره به در پیش بودن ایام محرم اظهار داشت: برنامه های مذهبی از جایگاه و ارزش بالایی برخوردار است.

وی افزود: در برگزاری مراسم و آیین های مذهبی بایدها و نبایدهایی وجود دارد که باید مورد توجه هیئات مذهبی قرار گرفته و از هر گونه اقداماتی که مغایر ارزش و قداست برنامه های مذهبی است، خودداری شود.

تقوی با اشاره به تلاش دشمن برای ایجاد انحراف در برنامه های مذهبی ادامه داد: از بین بردن قداست برنامه های مذهبی گناهی نابخشودنی محسوب می شود و باید هیئات مذهبی و فعالان این عرصه به این نکته دقت کافی را داشته باشند.

وی با اشاره به وقوع حادثه منا و تأثیر آن در برنامه هیئات مذهبی در ایام محرم اضافه کرد: امسال با توجه به فاجعه منا، عزاداری ایام محرم به ویژه عاشورای حسینی با شور و شکوه بیشتری برگزار خواهد شد.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور یکی از وظائف هیئات مذهبی را ترویج فرهنگ عاشورا عنوان کرد و گفت: باید هیئات مذهبی از فرصت ایام محرم استفاده کرده و برای گسترش و ترویج فرهنگ عاشورا تلاش کنند.

تقوی با اشاره به مردمی بودن هیئات مذهبی یادآور شد: موضوع ساماندهی هیئات مذهبی که جزو سیاست های سازمان تبلیغات اسلامی نیز محسوب می شود یک امر ضروری و قابل توجه است.
مرجع : مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما