تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۰۸
۰
کد مطلب : ۲۷۲۰۵

قرآن کریم از برنامه های محوری هیئات مذهبی باشد

قرآن کریم از برنامه های محوری هیئات مذهبی باشد
حجت الاسلام سید مهدی خاموشی در نشست اعضای ستاد ساماندهی شئون فرهنگی مراسم های مذهبی استان تهران با اشاره به فعالیت بیش از ۱۸ هزار هیئت مذهبی در این استان اظهار داشت: ۱۸ هزار هیئت مذهبی در استان تهران فعالیت می کنند که یکی از مهمترین برنامه های پیش رو، انسجام بخشی و ایجاد هماهنگی بین این هیئات است.

وی با اشاره به مردمی بودن هیئات مذهبی افزود: هیئات مذهبی با محوریت مردم اداره و مدیریت می شوند به همین خاطر کمک هایی که از سوی مردم به هیئت ها می شود، قابل مقایسه با کمک های ما نیست.

خاموشی برنامه ریزی منسجم در هیئات مذهبی را بسیار مهم و ضروری دانست و ادامه داد: امروز باید هیئات مذهبی با برنامه ریزی منسجم و هدفمند اداره شوند که این موضوع یک نیاز مهم محسوب می شود.

رییس سازمان تبلیغات اسلامی با تأکید بر گسترش ارتباط و پیوند هیئات مذهبی با قرآن کریم اضافه کرد: باید قرآن کریم در برنامه های هیئات مذهبی جایگاه ویژه داشته باشد به همین خاطر قرائت و بیان مفاهیم قران کریم از برنامه های محوری هیئات مذهبی در ایام محرم و تاسوعا و عاشورای حسینی باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ضرورت پیوند هیئات مذهبی با مساجد گفت: امروز باید هیئات مذهبی با مساجد پیوند داشته باشند و باید فعالان هیئت ها زمینه ارتباط موثرتر با مساجد را فراهم کنند.

خاموشی با اشاره به وقایع رخ داده در جهان اسلام، محرم امسال را دارای ویژگی های خاصی دانست و ادامه داد: امسال عزاداران در هیئت های مذهبی سوگوار شهدای مدافع حرم، شهدای یمن و شهدای جبهه تکفیری هستند.
مرجع : مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما