حجت الاسلام قرائتی:

سخنرانی مبلغان بر اساس مفاهیم قرآنی باشد/حفظ وحدت در اولویت

مهر , 14 مهر 1394 ساعت 13:05

رئیس ستاد اقامه نماز کشور با اشاره به نزدیکی به ماه محرم و شروع عزاداری ها گفت: اشعار و سخنرانی های مبلغان باید هماهنگ با مفاهیم قرآنی بوده و از تحریک شیعه و سنی به دور باشد.


حجت الاسلام محسن قرائتی پیش از ظهر دوشنبه در اجلاس مجمع علمای استان سمنان که با حضور استاندار و جمعی از مسئولان و طلاب استان در محل سالن اجتماعات سازمان تامین اجتماعی برگزار شد، ضمن تأکید بر اینکه مبلغان باید در تبلیغ دین مراقبت داشته باشند، اظهار داشت: برای مثال زمانی که عده ای در کشور قمه زنی می کنند، رسانه های خارجی با تصویربرداری از آن سوء استفاده کرده و چهره دیگری از شیعه در دنیا تبلیغ می کنند.

وی با بیان این که وهابیان روضه خوانی را شرک می دانند، خاطر نشان کرد: خداوند نیز در سوره تکویر، با پرسش از چرایی زنده به گوری دختران در پیش از اسلام، بر آنان روضه خوانی کرده است.

قرآن و اهل بیت دو منبع شناخت دقیق دین اسلام
رئیس ستاد اقامه نماز کشور توصیه های قرآن کریم در تمام امور را سبک کاملی از زندگی دانست و تأکید کرد: قرآن و اهل بیت(ع) دو منبع مهم شناخت دقیق دین اسلام است و هر کجا از این دو میزان خارج شویم، از دین هم فاصله گرفته ایم.

قرائتی با تاکید بر اینکه قرآن باید محور تمام کارها باشد، گفت: رهبر معظم انقلاب به سبک زندگی اشاره کرده اند و قرآن سرشار از سبک زندگی است.

وی با تاکید بر اینکه قرآن باید محور تمام کارها باشد، افزود: مبلغان باید مباحث اخلاقی و موعظه را نیز از قرآن بیاورند نه از عرفان زیرا عرفانی که برخواسته از قرآن نباشد بیشتر دچار انحراف می شود.

برای پیشبرد مسائل کشور نیازمند خط شکن هستیم
رئیس ستاد اقامه نماز با تأکید بر لزوم توجه به بخش های مختلف فرهنگی در کشور، گفت: بودجه های فرهنگی کشور را آتش می زنیم، در حالیکه شاه عباس کاروانسرا در ایران ساخت که هنوز وجود دارد بنابراین برای پیشبرد مسائل کشور نیازمند خط شکن هستیم.

قرائتی با انتقاد از تعطیلات زیاد دانشگاه ها و حوزه های علمیه در طول سال گفت: دانشجویان در طول چهار سال فقط یک سال و نیم درس می خوانند و حوزه های علمیه هم همینطور هستند.

وی از طلاب خواست تا علاوه بر امور دینی به یادگیری علوم مختلف دیگر نیز اهتمام بورزند و افزود: چه اشکالی دارد طلبه ای به فنون و علوم غیردینی هم مسلط باشد که اگر سودمند نباشد، ضرری نیز ندارد.

رئیس ستاد اقامه نماز در پایان با اشاره به حدیثی از امام علی(ع) مبنی بر لزوم اثربخشی علم ابراز داشت: در هیچ زمانی در تاریخ همانند اکنون به اسلام توجه نشده و حوزه ها و مدارس علمیه به اسلام شناس نیاز دارند.


کد مطلب: 27206

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/27206/سخنرانی-مبلغان-اساس-مفاهیم-قرآنی-باشد-حفظ-وحدت-اولویت

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir