اشعار و سبک های ویژه ماه محرم /بازخوانی اشعار استاد سازگار توسط حاج امیر عباسی

عقیق , 15 مهر 1394 ساعت 10:16

اشعار استاد غلامرضا سازگار که با موافقت و هماهنگی وی توسط حاج امیر عباسی بازخوانی شده به منظور استفاده ذاکرین اهل بیت(ع) منتشر می شود.


در آستانه ماه محرم ، پایگاه اطلاع رسانی عقیق گزیده اشعار استاد غلامرضا سازگار که با موافقت و هماهنگی ایشان توسط حاج امیر عباسی بازخوانی شده به منظور استفاده ذاکرین اهل بیت(ع) منتشر می کرد.

حاج غلامرضا سازگار در یک فایل صوتی ضمن اعلام موافقت خود گفت: اینجانب غلامرضا سازگار تعدادی از نوحه های بنده را که با نوای گرم برادر امیر عباسی و به سبک امروزی و مورد پسند جوانان که اثر بیشتری هم دارد خوانده شده شنیدم ، ایشان را تحسین کردم و خیلی هم لذت بردم.
بنده به ایشان اجازه می دهم که با صلاحدید خودشان روی اشعار بنده سبک بگذارند و مردم را به فیض برسانند.

حاج امیر عباسی درباره بازخوانی اشعار و نوحه های حاج غلامرضا سازگار گفت: سال هاست رهبر معظم انقلاب در دیدار با مداحان اهل بیت(ع) توصیه هایی می فرمایند که این توصیه ها باید مبنای عمل مداحان ، شعرا و گردانندگان هیئات مذهبی قرار گیرد.
یکی از اصلی ترین توصیه های ایشان دقت مداحان و ذاکرین در استفاده از اشعار مناسب و پرمحتواست.
حتی ایشان در یکی از دیدار ها به مداحان جوان فرمودند: «من با نوآوری موافقم اما اگر بخواهید دراین نوآوری کمال پیدا کنید باید در امتداد شیوه گذشتگان باشد. محسّنات اساتید، پیشکسوتها و کسانی را که در این کار از شما یک پیراهن بیشتر پاره کرده اند، یاد بگیرید و چیزی بر آن اضافه کنید. شیوه های جدید، این جوری درست بشود، خوب است.»
بر همین اساس و با توجه به اینکه اشعار و نوحه های استاد سازگار بارها مورد تمجید رهبر معظم انقلاب قرار گرفته است تصمیم گرفتیم شروع این حرکت با اشعار ایشان باشد که الحمدلله با همراهی و موافقت خود استاد نیز روبه رو شد.

این مداح اهل بیت(ع) افزود: باید اشاره کنم که ما در آغاز راهیم و ان شاء الله تصمیم داریم سراغ اشعار دیگر اساتید این عرصه نیز برویم و البته در این مسیر به راهنمایی های بزرگتر ها و صاحب نظران احتیاج داریم و از آن استقبال می کنیم.

صوت اعلام موافقت حاج غلامرضا سازگار با بازخوانی اشعار و نوحه ها توسط حاج امیر عباسی

دریافت

لینک های مربوطه در سایت عقیق را اینجا ببینید:

شعر و سبک ویژه شب اول ماه محرم
شعر و سبک ویژه شب دوم ماه محرم
شعر و سبک ویژه شب چهارم ماه محرم
شعر و سبک ویژه شب ششم ماه محرم
شعر و سبک ویژه شب هفتم ماه محرم
شعر و سبک ویژه شب هشتم ماه محرم
شعر و سبک ویژه شب تاسوعا
شعر و سبک ویژه شب عاشورا


کد مطلب: 27222

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/27222/اشعار-سبک-های-ویژه-ماه-محرم-بازخوانی-استاد-سازگار-توسط-حاج-امیر-عباسی

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir