عتبات مقدسه عراق ویژه زائران اربعین پایگاه‌های قرآنی راه‌اندازی می‌کنند

ایکنا , 18 مهر 1394 ساعت 10:03

عتبات مقدسه عراق امسال برای کاروان‌های پیاده‌روی اربعین حسینی، ۳۰ پایگاه‌ آموزش قرآن و تصحیح قرائت سوره «فاتحه» راه‌اندازی می کنند.


به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی «دارالقرآن آستان علوی»، عتبات مقدسه عراق با همکاری زیارتگاه‌های شیعی و مؤسسات قرآنی داخل و خارج عراق، برای کاروان‌های پیاده‌روی اربعین حسینی، 30 پایگاه‌‌ آموزش قرآن و تصحیح قرائت سوره فاتحه راه‌اندازی می‌کنند. «امیر الکعبی»، عضو کمیته اداری این طرح در این باره گفت: با وجود جمعیت میلیونی زائران در اربعین حسینی، آستان‌های مقدس عراق به راه‌اندازی پایگاه‌های آموزش قرآن مبادرت می‌کنند. وی افزود: یکی از برنامه‌های این طرح که برای چهارمین سال توسط آستان مقدس علوی برگزار می‌شود، روخوانی و تصحیح قرائت سوره فاتحه است. امیر الکعبی اظهار داشت: این پایگاه‌های آموزش قرآن و تصحیح قرائت سوره «فاتحه» درمسیر زائران حسینی که از مناطق مختلف عراق به سمت شهر مقدس کربلا راهی هستند، راه‌اندازی خواهند شد. وی تصریح کرد: این طرح شامل راه‌اندازی 30 پایگاه قرآنی است که توسط تولیت‌ آستان‌های مقدس عراق و زیارتگاه‌های شیعی و موسسه‌های قرآنی داخل و خارج عراق مدیریت می‌شوند. امیر الکعبی در پایان تصریح کرد: علاوه بر آموزش روخوانی قرآن و تصحیح قرائت سوره مبارکه «فاتحه»، در این پایگاه‌ها، محافل، مسابقات و نشست‌های قرآنی نیز برگزار می‌شود.


کد مطلب: 27263

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/27263/عتبات-مقدسه-عراق-ویژه-زائران-اربعین-پایگاه-های-قرآنی-راه-اندازی-می-کنند

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir