در آستان امامزاده سید محمد برگزار شد؛

هم‌نوایی هزار ساز بادی برای استقبال از ماه محرم در اصفهان

مهر , 19 مهر 1394 ساعت 14:00

مردم اصفهان با نوای سوگواری بیش از هزار نوازنده ساز بادی در همایش عظیم فرج که در آستان مقدس امامزاده سید محمد برگزار شد، به استقبال ماه عزاداری سید وسالار شهیدان رفتند.


در ماه سوگواری اباعبدالله حسین (ع) مراسم سوگواری مختلفی در جای جای کشورمان برگزار می‌شود و شهرهای مختلف استان اصفهان نیز هرکدام سنت‌ها و آیین ویژه‌ای برای عزاداری و زنده نگه داشتن یاد و راه امام حسین (ع) دارند.


از زمانهای گذشته یکی از سنت‌های قدیمی در شهرهای مختلف کشور و از جمله اصفهان، چاووشی خوانی و اعلام فرا رسیدن ماه محرم در آستانه ماه عزاداری امام سوم شیعیان بوده است؛ بر این اساس روز گذشته در سومین همایش عظیم فرج یک هزار نوازنده ساز بادی با نواختن آواهای سوگواری، نزدیک شدن به ماه سوگواری سرو سالار شهیدان را در جمع عظیم اصفهانی‌های عاشق امام سوم شیعیان فریاد زدند.


امسال همایش عظیم فرج که سه سال است با نیت فرج امام زمان (عج) در آستانه ماه محرم و هم‌زمان با سیاه‌پوش شدن امامزاده سید محمد خمینی‌شهر برگزار می‌شود، با حضور ۲۰۰ گروه نوازنده ساز بادی که بزرگترین گروه موزیک مذهبی کشور را تشکیل می دهند شور و حال ویژه‌ ای به خود گرفت.

این گروه‌ها که در طول سال نیز تمرین‌هایی داشته‌اند پیش از برگزاری همایش در سه نقطه اصفهان، تیران و کرون و خمینی‌شهر با هم هم‌نوا شدند تا برای برگزاری این همایش عظیم آماده شوند.


کد مطلب: 27311

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/27311/هم-نوایی-هزار-ساز-بادی-استقبال-ماه-محرم-اصفهان

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir