تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۸ شهريور ۱۳۸۷ ساعت ۱۳:۵۳
۰
کد مطلب : ۲۷۹۲
به همت رايزني فرهنگي ايران،

نمايشگاه خوشنويسي قرآني در بنگلادش افتتاح شد

نمايشگاه خوشنويسي قرآني در بنگلادش افتتاح شد
به گزارش خيمه، در اين نمايشگاه 61 تابلو خوشنويسي و خط نقاشي‌هاي قرآني و ده‌ها جلد قرآن و صدها عنوان تفسير و كتاب‌‌هاي مرتبط قرآني از هنرمندان ايراني در معرض ديد علاقه‌مندان قرار داده شده است که عنوان 61 تابلو ارائه شده هنرمندان ايراني را آياتي از قرآن مجيد و اسماء جلاله تشكيل مي‌دهد.

تابلو‌هاي مزبور با تكنيك‌هاي متفاوتي همانند خط نقاشي با تذهيب و خطوط ثلث، نسخ، نستعليق، نستعليق شكسته، مُعلّي آراسته شده است.

علاوه بر اين، در اين مجموعه تعدادي اثر لامينه شده از جلد و صفحات قرآن‌هاي نفيس موجود در كتابخانه قدس رضوي به چشم مي‌خورد.

اين نمايشگاه از دو بخش عمده خوش‌نويسي و قرآن‌هاي چاپي و خطي تشكيل شده است كه در بخش قرآن‌هاي چاپي و خطي، 30 قرآن با ترجمه‌هاي مختلف انگليسي، چيني، روسي، آلماني، بنگالي، اردو و ديگر زبان‌ها در معرض ديد قرار گرفته است و قرآن‌هاي خوش‌نويسي شده نيز به خط‌ نستعليق، نسخ، ثلث در اندازه و قطع‌هاي مختلف است.

140 جلد از انواع تفاسير و كتاب‌هاي مرتبط با علوم قرآني، سي‌دي‌هاي قرآني، سي‌دي داستان‌هاي انيمشن پيامبران (دوبله شده در بخش دوبلاژ رايزني)، پوسترهاي قرآني تذهيب شده و پوسترهاي سوخته قرآني از ديگر آثار قرار داده شده در اين نمايشگاه است.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما