تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۰ شهريور ۱۳۸۷ ساعت ۱۲:۴۸
۰
کد مطلب : ۲۸۱۱
نماينده مقام معظم رهبري در سوريه:

حضرت خديجه(س) الگوي آزاد زيستن است

حضرت خديجه(س) الگوي آزاد زيستن است
به گزارش خيمه، حسيني در همايش بين المللي «تکريم حضرت خديجه و نقش وي در رسالت پيامبر(ص)» که در دفتر مقام معظم رهبري در دمشق برگزار شد، افزود: «حضرت خديجه(س) در زمان جاهليت که زن هيچ احترام و جايگاهي نداشت، داراي مواضع سياسي اجتماعي و ديني و همچنين داراي نقش اقتصادي بود.»

به گفته نماينده مقام معظم رهبري در سوريه، حضرت خديجه به رغم فشارهاي جامعه آن زمان ، با اينکه خواستگاران بزرگ و متعددي داشت با پيامبر که در آن زمان جوان و فقير بود ازدواج کرد تا به زنان بياموزد که حق و آزادي انتخاب دارند.

وي تصريح کرد: «همچنين ايشان با اينکه در زمان جاهليت زيست ولي يگانه پرست بود و خداوند متعال را عبادت مي کرد.»

يکی از روحانيون عراقي نيز گفت: «برگزاري چنين همايش‌هايي، پاسخ به تهاجم و شبيخون فرهنگي غرب عليه اسلام است که به‌ويژه در سريال‌ها و برنامه‌هاي مسموم شبکه‌هاي ماهواره‌اي صليبي صهيونيستي مي‌توان مشاهده کرد.»

حجت‌الاسلام و المسلمين محمدجواد مالک مفتح با ابراز تاسف از اينکه برخي زنان مسلمان، بازيگران زن تلويزيوني را الگوي خود قرار داده و از شخصيت‌هاي اسلامي و ديني مانند حضرت خديجه فاصله گرفته‌اند، خواستار اصلاح چنين ديدگاهي شد.

وي حضرت خديجه(س) را الگوي صبر، استقامت، اخلاص و کرامت براي زنان و مردان دانست که با صرف اموال خود خدمات شايان توجهي به ترويج اسلام کرد و احترام به همسر، وفاداري و بردباري را به ديگران آموخت.

يکی از نويسندگان زن فلسطيني نيز گفت: «حضرت خديجه(س) بهترين استفاده را از اموال خود کرد که همان حمايت از پيامبر اکرم(ص)، اسلام و مسلمانان بود.

دلال السلطی حضرت خديجه را هم رديف بانوان بزرگ جهان از جمله حضرت فاطمه(س)، حضرت آسيه و حضرت مريم(س) و يکي از بهترين الگوهاي جهان به عنوان همسر توصيف کرد.

وی گفت: «حضرت خديجه به زنان آموخت که اختلاف سني نمي تواند مانعي در مسير ازدواج باشد و در اين سنت حسنه تفاهم والاترين جايگاه را دارد.»

نماينده مجلس خلق سوريه نيز حضرت خديجه(س) را عامل مهم نشر دين اسلام دانست و گفت : «ايشان در آن واحد داراي ثروت، ايمان به خداوند متعال، عشق به همسر و عقيده به آرمان بود که در کمتر فردي به چشم مي‌خورد.»

عبدالله راجح با اشاره به شخصيت والاي آن حضرت، نقش زنان در ساخت جامعه را غيرقابل انکار توصيف کرد.

وی در ادامه احترام به نمادها و شخصيت‌هاي ديني و تاريخي مانند حضرت خديجه(س) را ضروري دانست.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما