رواديد براي اربعين فقط در چهاردفتر

تابناک , 25 آبان 1394 ساعت 11:25

حدود دو هزار دفتر زيارتي در سراسر کشور وجود دارد و تلاش کرديم تا از طريق وزارت خارجه کار صدور رواديد سرعت بيشتري بگيرد اما متاسفانه تاکنون صدور رواديد فقط در چهار دفتر کرج ، قم ، تبريز و شيراز صورت مي گيرد .


حميد محمدي در برنامه تيتر امشب شبکه خبر با موضوع اربعين و تمهيدات صورت گرفته براي زائران حسيني افزود: مسئوليت مستقيمي که بر عهده سازمان حج و زيارت در اين زمينه نهاده شده موضوع اعزام ، اسکان و تغذيه در داخل مرزهاي ايران است .


وي گفت : همچنين سازمان حج وزيارت ۱۱ دفتر در شهرهاي قم ، تبريز ، ساري ، شيراز ، کرمان ، يزد ، کرج ، ايلام ، خرمشهر ، سوسنگرد و تهران را تجهيز کرده است و کادر کنسولگري عراق در اين دفاتر براي صدور رواديد مستقر شده اند .


محمدي افزود : حدود دو هزار دفتر زيارتي در سراسر کشور وجود دارد و تلاش کرديم تا از طريق وزارت خارجه کار صدور رواديد سرعت بيشتري بگيرد اما متاسفانه تاکنون صدور رواديد فقط در چهار دفتر کرج ، قم ، تبريز و شيراز صورت مي گيرد .


وي گفت : هفت دفتر باقي مانده هنوز امکانات لازم براي صدور رواديد در اختيار ندارند .


معاون سازمان حج و زيارت با اشاره به اينکه تجربه سال قبل در خصوص طراحي سامانه سما تجربه خوبي بود گفت : متقاضيان حضور در مراسم اربعين حسيني بايد در اين سامانه ثبت نام کنند .


محمدي افزود : متقاضيان تا فرصت است بايد در اين سامانه ثبت کنند و زمان ثبت نامشان را به تاخير نياندازند .


وي گفت : چنانچه تجهيزات مربوط به صدور ويزا در دفاتر به صورت کامل وجود داشته باشد صدور رواديد زمان زيادي نخواهد برد و يک روزه مي توان آن را صادر کرد .


محمدي با اشاره به اينکه امکان صدور انفرادي هم امکانپذير است گفت: اما با توجه به اينکه هزينه رواديد انفرادي بيشتر از گروهي است و صدور آن نيز قدري نسبت به انفرادي طول مي کشد توصيه مي شود علاقه مندان به صورت گروهي ثبت نام کنند .


کد مطلب: 28167

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/28167/رواديد-براي-اربعين-فقط-چهاردفتر

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir