عوارض 100 هزار ریالی شهرداری مهران از زائران اربعین گرفته نمی شود

ایرنا , 26 آبان 1394 ساعت 10:28

شورای اسلامی شهر مهران تصمیم گرفت عوارض 100 هزار ریالی شهرداری از زائران عتبات عالیات در ایام منتهی به اربعین حسینی در این شهر مرزی گرفته نشود.


شهردار مهران روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا گفت: این تصمیم بمنظور تسهیل در تردد و روان سازی سفر زوار اعتبات عالیات از مرز بین المللی مهران به عراق از سوی شورای اسلامی شهر گرفته شد.
مصدق طاهری با بیان اینکه این اقدام با هدف خدمات دهی مطلوب به زوار عتبات عالیات در این شهر مرزی انجام گرفته است، یادآور شد: شهرداری مهران پیش از این از هر زائر ۱۰۰ هزار ریال (۱۰ هزار تومان) بعنوان عوارض دریافت می کرد.
وی با بیان اینکه این تصمیم فقط برای تردد زوار تا پایان اربعین حسینی لازم الاجراست، افزود: پس از پایان آیین اربعین حسینی، زوار برای تردد از مرز مهران باید مبلغ ۱۰۰ هزار ریال بابت هر نفر را بعنوان عوارض شهرداری پرداخت کنند.
شهردار مهران تاکید کرد: سال گذشته نیز شورای شهر مهران تصمیم گرفت عوارش شهرداری از زوار در ایام منتهی به اربعین حسینی اخذ نشود امسال هم اعضای شورای شهر با اکثریت آرا به این تصمیم رای مثبت دادند.
مرز بین المللی مهران در ۹۵ کیلومتری جنوب غربی ایلام مهمترین کانون تردد زوار به شهرهای مذهبی عراق است و در ایام منتهی به اربعین سال گذشته بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار زائر از این مرز برای شرکت در آیین پیاده روی اربعین تردد کردند.
انتهای پیام /


کد مطلب: 28197

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/28197/عوارض-100-هزار-ریالی-شهرداری-مهران-زائران-اربعین-گرفته-نمی-شود

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir