نماینده ولی فقیه در استان مرکزی:

افراد کاردان در مراسم اربعین به کار گرفته شوند

خبرگزاری مهر , 26 آبان 1394 ساعت 18:03

راه اباعبدالله کوتاه ترین راه برای رسیدن به رستگاری است و حرکت در این مسیر با زنده نگه داشتن ارزش های عاشورا و محرم و صفر محقق می شود.


آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی پیش از ظهر سه شنبه در جلسه ستاد برگزاری مراسم اربعین با اشاره به اهمیت حفظ ارزش های عاشورا اظهار داشت: راه اباعبدالله کوتاه ترین راه برای رسیدن به رستگاری است و حرکت در این مسیر با زنده نگه داشتن ارزش های عاشورا و محرم و صفر محقق می شود.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: باید از این چراغ راه برای جامعه استفاده کنیم، تداوم راه امام راحل و شهدا و پایداری انقلاب به سبب وجود پربرکت امام حسین(ع) است، پس اگر خودمان از ابن برکت روشن شویم می توانیم روشنایی بدهیم.

دری نجف آبادی خاطرنشان کرد: در طول تاریخ هزاران بار افراد ستمگر درصدد خاموشی چراغ راه مسلمانان بودند اما با شکست مواجه شده و دوام زیادی نداشته اند، همانطور که صدام جلوی پیاده روی به سمت کربلای حسینی را گرفت و افرادی که پیاده قصد عزیمت به سمت کربلا را داشتند به شهادت رساند، اما ظلمش دوامی نداشت.

وی با اشاره به اهمیت زیارت کربلا گفت: از ائمه اطهار(ع) نیز روایات بسیاری در ارتباط با زیارت کربلا وجود دارد به گونه ای که سفارش شده سفر حج در خوف و ترس انجام نشود ولی به زیارت سیدالشهدا(ع)، حتی در زمان ناامنی و خوف و ترس سفارش فراوان شده است.

امام جمعه اراک بیان کرد: صدام قصد خاموشی چراغ اهل بیت(ع) را داشت اما به برکت انقلاب اسلامی این چراغ روشن ماند و ملت عراق هم با اینکه چندین سال است از چنگال صدام جنایتکار نجات پیدا کرده اند در دام امریکا و داعش افتادند و هر روز کودکان و زنان و جوانشان شهید و یا آواره می شوند.

وی گفت: امام حسین(ع) متعلق به تمام بشریت و سفینه نجات همه انسان ها است و منحصر به پیروان اهل بیت(ع) نیست.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: اگر جریان هایی مانند داعش، وهابیت، اسرائیل و دولت بعثی نمی توانند وجود معصومین را تحمل کنند به سبب کور دلی خودشان است.

دری نجف آبادی اضافه کرد: راهپیمایی اربعین به سوی مرقد مطهر اباعبدالله(ع) یک حرکت جهانی بزرگ و یک تظاهرات خردمندانه همراه با ایمان و اخلاص در راه پیامبر و اهل بیت(ع) و اسلام است.

وی افزود: برای برگزاری این مراسم که تمام کشور بسیج می شوند مسئولان استان مرکزی نیز باید در راستای اجرای وظایف خود به چند نکته مهم که معمولا در سال های گذشته مشکل ساز بوده توجه ویژه ای داشته باشند.

امام جمعه اراک با اشاره به ضرورت حفظ امنیت زائران اظهار داشت: به سبب وجود تروریست ها در منطقه به ویژه داعش، هوشیاری ماموران امنیتی در راستای حفظ امنیت در این ایام بیش از پیش ضرورت دارد و ترورهای دسته جمعی که در بیروت و پاریس اتفاق افتاد اهمیت و ضرورت این مساله را بیشتر نمایان می کند.

دری نجف آبادی خاطر نشان کرد: در حادثه منا آبروی دولت عربستان ریخت و ارزش حج و مکه پایمال شد و این مساله سبب شد جهانیان مسلمانان را تندرو خطاب کنند، این در حالی است که اگر مدیریت خوبی بود این فاجعه رخ نمی داد و این همه انسان بی گناه کشته نمی شدند.

وی ادامه داد: نباید اتفاقی در این مراسم به سبب سوء تدبیر و برنامه ریزی نامناسب و غفلت اتفاق بیفتد و از مسئولان در خواست داریم افراد خبره و با کفایت را برای برگزاری این مراسم به کار گیرند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی بیان کرد: بخشی از مردم به این راهپیمایی می روند و برای سایر مردم در استان در ایام اربعین نیز باید برنامه های مناسبی درنظر گرفته شود.


کد مطلب: 28234

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/28234/افراد-کاردان-مراسم-اربعین-کار-گرفته-شوند

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir