مدیركل تبلیغات اسلامی خوزستان:

حضور مبلغان در مراسم اربعین امسال قابل‌توجه است

خبرگزاری مهر , 27 آبان 1394 ساعت 17:31

مدیركل تبلیغات اسلامی خوزستان گفت: حضور علما، مبلغان و فضلا امسال در میان زائران اربعین حسینی بسیار قابل‌توجه است و آنها قصد دارند بخش فرهنگی این مراسم را پر رنگ تر کنند.


حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدحسین بلک پیش از ظهر امروز چهارشنبه در جلسه هماهنگی ستاد اربعین استان خوزستان اظهار كرد: اربعین امسال با یک حوادثی همراه است كه شكوه برنامه اربعین امسال می‌تواند پیام‌هایی را هم به مسببان آن حوادث و توطئه‌ها داشته باشد.

وی افزود: یكی از نكاتی كه نباید فراموش شود حادثه‌ای بود كه در مراسم حج امسال اتفاق افتاد و به‌نوعی بی‌کفایتی، سهل‌انگاری‌ها و تعلل حاكمان آل سعود و وهابیت بود كه منجر به فاجعه بزرگی شد. قطعاً این‌ها از دید خداوند متعال پنهان نیست.

مدیركل تبلیغات اسلامی خوزستان عنوان كرد: خود این مسئله چند زاویه دارد كه باید از این حوادثی كه اتفاق افتاده درس بگیریم و پیش‌بینی‌های لازم را كه در مبادی ورود و یا خروج زائران اربعین داشته باشیم تا مراسم دچار بی‌نظمی، تراكم جمعیت، ازدحام و بلاتكلیفی نشود.

حجت‌الاسلام بلک بیان كرد: دیگر اینكه نقش بی‌کفایتی آل سعود غیر از مسئله منا در كل جهان اسلام قابل‌ملاحظه است و قطعاً حركت طوفانی اربعین حسینی یک پاسخی به همه آن جنایت‌ها خواهد بود.

وی ادامه داد: حوادثی كه در ایام اخیر از طرف داعش و تروریست‌ها در همه دنیا انجام می‌شود، یک موجی را علیه ارزش‌های الهی و اسلامی ایجاد کرده كه سبب شده‌اند در بخش‌هایی از دنیا حرکت‌های اسلام هراسی تشدید شود. امیدواریم این حركت پرمعنای اربعین و آثار معنوی آن‌همه این‌ها را به یک بلایی تبدیل كند كه در جان حكام آل سعود و سركردگانشان از جمله آمریكا و اسراییل بیفتند و قدرت و شكوه مكتب شیعه و نقش ولایت ائمه (ع) را به عینه برای همه ثابت کند.

مدیركل تبلیغات اسلامی خوزستان تصریح كرد: حركت در اربعین یک فعالیت چندوجهی و چندجانبه است كه باید با تمام وجود و عشقمان در این مسئله ورود كنیم. همیشه دیده‌ام كه هیچ‌کس در مبحث اربعین، نگاه دستگاهی و اداری و ... نداشته و همه با جان‌ودل در این مقوله كار کرده‌اند.

حجت‌الاسلام بلک اظهار كرد: از جمله اولویت‌های ما در بخش فرهنگی، حضور علما و فضلا در جمع زائران برای پاسخ به مسائل شرعی و معرفتی مردم است كه باعث دلگرمی زائران در چنین فضاهایی می‌شود و بخش فرهنگی مراسم اربعین با این کار پررنگ‌تر می‌شود.

وی گفت: باید مراقبت و توجه كنیم كه تحركات نامناسبی در این فضا و در این ایام به وجود نیاید.


کد مطلب: 28267

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/28267/حضور-مبلغان-مراسم-اربعین-امسال-قابل-توجه

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir