جشنواره عکس و فیلم اربعین برگزار می شود

ایرنا , 3 آذر 1394 ساعت 16:30

رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی همزمان با پیاده روی میلیونی زائران اربعین حسینی از برپایی جشنواره عکس و فیلم اربعین خبر داد.


ابوذر ابراهیمی ترکمان روز سه شنبه به خبرنگار معارف ایرنا گفت: سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی از سال گذشته جشنواره عکس اربعین را پایه گذاری کرد و امسال این جشنواره در گستره ای وسیع تر به عکس و فیلم اختصاص می یابد و زائران حرم حسینی می توانند عکس ها و فیلم های این همایش میلیونی را به دبیرخانه جشنواره عکس و فیلم اربعین ارسال کنند.
وی همچنین گفت: برخی از زائران دیگر کشورها که سال گذشته در مراسم پیاده روی اربعین شرکت کرده بودند، عکس هایی به جشنواره عکس اربعین ارسال کردند که جوایزی به برگزیدگان اهدا شد و امسال نیز این کار ادامه خواهد داشت.
سال گذشته برای نخستین بار در جهان اسلام جشنواره عکس اربعین برگزار شد و سیدمحمدحسین هاشمی معاون فرهنگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی وعده داده بود که دومین جشنواره عکس اربعین در بخش های فیلم، داستان، شعر، هنرهای نگارگری و طراحی پوستر نیز برگزار خواهد شد.
زیارت اربعین به عنوان یک جریان دینی و اعتقادی اینک به یک جریان اجتماعی و جهانی تبدیل شده و مسلمانان شیعه و سنی از حدود ۸۰ کشور جهان از کشورهای اسلامی و غیراسلامی در این راهپیمایی عظیم حضور می یابند.

* فعالیت های رایزنی های فرهنگی در پیاده روی اربعین
ابراهیمی ترکمان در ادامه به فعالیت های فرهنگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در پیاده روی اربعین اشاره کرد و گفت: ستاد اربعین در وزارت کشور تشکیل شده و این سازمان از طریق رایزنی فرهنگی ایران در عراق مسوولیت بخش فرهنگی در بین زائران اربعین را دارد و کارهای خوبی در سال های گذشته انجام شده و امسال همان کارها ادامه دارد.
وی توزیع بروشور، ارائه فضای مناسب برای زائران اربعین، ایجاد مکان هایی برای اقامه نماز جماعت و همچنین تبلیغات فرهنگی در مسیرهای میان نجف تا کربلا را از جمله فعالیت های رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی در عراق دانست.
ابراهیمی ترکمان در ادامه گفت: هنوز رایزنی جمهوری اسلامی ایران در کربلا آغاز به کار نکرده ولی رایزنی ما در بغداد فعالیت های فرهنگی و تبلیغی خود را در شهرهای نجف و کربلا ارائه می دهد و در موصل نیز از قبل فعال بودیم.
رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی درباره آغاز به کار رایزنی جمهوری اسلامی ایران در کربلای معلی گفت: هنوز مشغول کارهای راه اندازی رایزنی کربلا هستیم و هرچند نمی توان زمان خاصی را برای راه اندازی آن مشخص کرد ولی تلاش می کنیم تا پایان سال این کار انجام شود.


کد مطلب: 28390

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/28390/جشنواره-عکس-فیلم-اربعین-برگزار-می-شود

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir