معاون اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان:

۴۱۰ مبلغ ویژه ماه صفر در استان سمنان فعالیت می کنند

خبرگزاری مهر , 3 آذر 1394 ساعت 21:00

معاون فرهنگی، پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان، از فعالیت ۴۱۰ مبلغ مرد و زن طی ماه صفر در سطح استان خبر داد و گفت: گسترش معارف اهل بیت (ع) مهمترین هدف این اعزام است.


حجت‌الاسلام مصائبی در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن بیان اینکه روحانیان استان سمنان به مناسبت ماه صفر با حضور در هیئات و حسینیه ها، نسبت به تبلیغ دین اسلام و گسترش معارف اهل بیت (ع) و تبیین هدف قیام عاشورا اقدام خواهند کرد، افزود: این ماه فرصت بسیار مناسبی است تا شناخت از امام حسین (ع) و اهداف ایشان بین آحاد جامعه ترویج یابد.

وی با اشاره به اعزام ۴۱۰ مبلغ مرد و زن طی ماه صفر جاری به سراسر استان افزود: سوگواری برای سید الشهداء (ع) در محرم و صفر، عمیق ترین، اثرگذارترین و ریشه دارترین موضوع فرهنگی اسلام است و باید به فلسفه و اهداف نهضت سیدالشهدا بیش از پیش توجه شود.

عضو شورای فرهنگ عمومی شهرستان شاهرود همچنین با تاکید بر اینکه اکثر ادیان به ائمه اطهار (ع) و خصوصا برای امام حسین (ع) احترام ویژه ای قائل هستند، گفت: اجتماع مسلمانان در مساجد حسینیه ها مهم ترین ویژگی این مکان های فرهنگی است که منافع بزرگ سیاسی، اخلاقی، علمی و اجتماعی را برای مسلمانان به دنبال دارد.

مصائبی خاطرنشان کرد: اقامه نماز جماعت، تبلیغ پیام قرآن و علوم قرآنی، برگزاری جلسات شناخت تاریخ صدر اسلام و عبرت های عاشورا، آموزش احکام دین، برگزاری جلسات دعا و شرح احادیث معصومان (ع) از دیگر فعالیت های مبلغان اعزامی خواهد بود.

وی همچنین در خاتمه با اشاره به نقش و حضور مردم در برگزاری باشکوه این آیین های سوگواری اظهار داشت: مردم مومن، متدین و ولایتمدار استان سمنان همواره ارادتی خاص به امام حسین (ع) و اهل بیت (ع) دارند که این امر موجب شده تا همه ساله آیین های سوگواری ایام محرم، صفر و خصوصا اربعین با حضور گسترده مردم با شور و حال حسینی و دعوت از سخنرانان و مداحان برگزار شود.


کد مطلب: 28402

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/28402/۴۱۰-مبلغ-ویژه-ماه-صفر-استان-سمنان-فعالیت-می-کنند

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir