آیت‎الله‌العظمی سبحانی:

منبری‌ها به جای مسایل کم‌فایده سیاسی جوابگوی نیازهای فکری مردم باشند

ایکنا , 4 آذر 1394 ساعت 10:10

یک روحانی و طلبه باید بداند که امروز در جامعه چه افکار و فرهنگی را ترویج و چه چیزهایی علیه یا له اسلام بیان می کنند بنابراین در دهه آخر صفر اگر تبلیغ رفتید ببینید امروز جامعه به چه چیزی نیاز دارد و چه اشکالاتی هست و چه چیزهایی را ترویج می کنند و باید در مقابل این ملابسات آشنا باشید.


آیت‌الله‌العظمی جعفر سبحانی امروز ۴ آذرماه در درس خود در مسجد اعظم با بیان روایتی از امام صادق(ع) مبنی بر اینکه «العالم بزمانه لا تلبس علیه اللوابس» گفت: ملایی که عالم به زمان خود است از فتنه‌ها در امان می‌ماند.

وی ادامه داد: برعکس اگر کسی در حجره خود مشغول کار است و به محیط بیرون کاری ندارد وقتی از حجره بیرون آمد و با شبهه و مسئله ای روبرو شد نمی تواند با آن برخورد کند و از پس آن براید.

این مرجع تقلید بیان کرد: عالمی داریم که صددرصد مشغول تحصیل است اما حواسش به محیط اطراف خودش هم هست بنابراین همه باید حساب کنند که امروزش نسبت به دیروزش تفاوت کرده و بر علم وتقوایش افزوده شده است یا نه که اگر جواب منفی است به تعبیر امام علی(ع) اگر کسی دو روزش یکی باشد غبن و زیان کرده است.

این مفسر قرآن بیان کرد: یک روحانی و طلبه باید بداند که امروز در جامعه چه افکار و فرهنگی را ترویج و چه چیزهایی علیه یا له اسلام بیان می کنند بنابراین در دهه آخر صفر اگر تبلیغ رفتید ببینید امروز جامعه به چه چیزی نیاز دارد و چه اشکالاتی هست و چه چیزهایی را ترویج می کنند و باید در مقابل این ملابسات آشنا باشید.

وی ادامه داد: در زمان آیت الله بروجردی، تاکسی آمد و درشکه خلوت شد و درشکه چی ها جمع شدند و به آقا گفتند که جلوی تاکسی را بگیرید ایشان که زمان شناس بود گفت باید فرمانداری یا شهرداری مجوز تاکسی را به درشکه چی ها بدهد تا بیکار نشوند و بین حقوق گذشتگان و آیندگان جمع کرد بنابراین ما باید با یک بینش نسبت به زمان خود تلاش و فعالیت داشته باشیم.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه امروز ۴۰ رسانه به زبان‌های مختلف علیه شیعه سخن می‌گویند تصریح کرد: این تهاجمات به علت این است که منطق شیعه محکم و شیعه استقلال طلب و با استعمار مخالف است و دولت های دیگر با آنان توافق دارند بنابراین شرق و غرب علیه شیعه بسیج شده اند.

این مفسر قرآن در خاتمه تاکید کرد: طلاب باید شبهات را بشناسند و آن ها را جواب بدهند به جای اینکه به مسیال سیاسی کم فایده بپردازیم باید به مسایل فکری پرفایده مشغول شویم.


کد مطلب: 28409

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/28409/منبری-ها-جای-مسایل-کم-فایده-سیاسی-جوابگوی-نیازهای-فکری-مردم-باشند

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir