شیعه با اربعین قدرت اش را به عالم نشان می دهد

روضه نیوز , 7 آذر 1394 ساعت 9:33

آسیب های درونی و فردی ما به شدت میتواند اهداف اصلی این حماسه عظیم را از بین برده و آنرا به یک حرکت پیاده روی معمولی تبدیل کند.


محسن محمدی پناه همزمان با فرارسیدن ایام اربعین حسینی گفتگویی با تحریریه روضه نیوز داشته است که در ادامه می خوانید:


برجستگی های حماسه زیارت اربعین را ذکر بفرمائید؟

زیارت اربعین هم نام اش برجسته است و هم محتوای اش لیکن اگر در یک کلام بخواهیم ویژگی خاصی از اربعین عرض کنم می توان به این مورد اشاره کرد که رژه ارتش اباعبدالله در رزمایش یاری فرزندش امام زمان عج است. اباعبدالله سپاه اش را برای یاری فرزند اش به دنیا نشان می دهد. سپاهی که همه یکدل اند، همه برای هم می میرند، همه یک هدف دارند، همه با کفر می جنگند، همه همدیگر را کمک می کنند تا به مقصود برسند و ...
شیعه با اربعین قدرت اش را به عالم نشان میدهد، بیخود نیست کفار و مشرکین و منافقین تمام هست خود را جمع کرده اند تا این اتفاق جهانی نشود لیکن دست خدا این حماسه را جهانی کرد و خودش آن را حفظ خواهد کرد.



تاثیر حضور و نقش مداحان را در حماسه زیارت اربعین چگونه ارزیابی می کنید؟

حضور مداحان در این حماسه از چند جهت میتواند قابل توجه باشد. اینکه همراهی مداحان و ذاکرین اهل بیت که در تمام ایام سال وظیفه اتصال قاطبه عزاداران و سینه زنان با اهداف حسینی را بعهده دارند اولا این حرکت را فراگیر نموده و ثانیا سبب ارتقاء شور و شعور حسینی میشود.
وجه دوم که به مراتب مهم تر از وجه اول است مداحان حلقه ارتباطی بین علما و مردم هستند و در این حماسه می توانند با اخذ مفاهیم دقیق و مبانی متقن از علما و بزرگان و تبدیل کردن این مفاهیم به اشعار و نوحه های حماسی، خط فکری این حماسه را از اعتقادات فردی و دستیابی به یک فضای معنوی ساده به یک حرکت و حماسه اعتقادی و جهادی عظیم و جریانی فراگیر تبدیل نمایند.


چه آسیب هایی می تواند پیاده روی اربعین را تهدید کند؟

آسیب های درونی و فردی ما به شدت میتواند اهداف اصلی این حماسه عظیم را از بین برده و انرا به یک حرکت پیاده روی معمولی تبدیل کند.
اگر نفسانیات بر ما و هدف ما حاکم شود کار خراب میشود. اگر این اتفاق به یک فضای معنوی ساده و فردی برای ما تبدیل شود این حماسه هدفش از بین میرود!
و در اخر اگر اختلافات جریاناتی در شیعه خودش را در این اتفاق نشان دهد آنوقت است که نهایت بهره برداری دشمنان مارا در پی دارد.
نباید اشتراکات زیاد شیعیان با اختلافات اندک با جریاناتی خودساخته در تشیع در این حماسه خودش را نشان دهد


کد مطلب: 28449

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/28449/شیعه-اربعین-قدرت-عالم-نشان-می-دهد

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir