مدیرکل اوقاف استان سمنان:

ظرفیت بقاع متبرکه سمنان برای ترویج فرهنگ اهل‌بیت(ع) بکارگیری شود

خبرگزاری مهر , 8 آذر 1394 ساعت 10:49

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان گفت:از ظرفیت امامزادگان و بقاع متبرکه برای ترویج فرهنگ ائمه اطهار(ع) استفاده شود.


به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان، حجت‌الاسلام‌ عبدالله واحدی اظهار داشت: امامزادگان و بقاع متبرکه با توجه به جایگاهی که نزد عموم مردم دارند، ظرفیت بسیار عالی برای ترویج فرهنگ ائمه اطهار(ع) و اشاعه فعالیت‌های فرهنگی محسوب می‌شوند.

وی تصریح کرد: ماه‌های محرم و صفر زمان اوج انجام فعالیت‌های مذهبی و فرهنگی است که البته باید بتوان در بقیه ایام سال نیز برگزاری این مجالس را ادامه داد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان گفت: مراکز فرهنگی و قرآنی بقاع متبرکه سمنان با همکاری هیئت امنا باید اقدامات فرهنگی شایسته‌ای را انجام دهند.

واحدی افزود: فرهنگ وقف باید در بین مردم اطلاع‌رسانی شود و چه مکانی بهتر از امامزادگان و بقاع متبرکه استان سمنان برای این منظور وجود دارد.

وی بیان کرد: با استفاده از این ظرفیت‌ها است که می‌توان توسعه فرهنگ وقف را در جامعه پیش برد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان گفت: با توجه به نزدیک شدن به اربعین حسینی، بقاع متبرکه مراسم عزاداری را در این روز بزرگ برگزار می‌کنند.

واحدی تأکید کرد: همه باید کمک کنند تا مراسم باشکوه و بزرگی در امامزادگان و بقاع متبرکه استان سمنان برگزار شود.

وی در خاتمه عنوان کرد: در مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن بروز فعالیت‌های فرهنگی در بقاع متبرکه می‌تواند تأثر به‌سزایی در رشد فعالیت‌های فرهنگی جامعه داشته باشد.


کد مطلب: 28475

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/28475/ظرفیت-بقاع-متبرکه-سمنان-ترویج-فرهنگ-اهل-بیت-ع-بکارگیری-شود

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir