600 هزار جلد کتاب به زائران اربعین عرضه می شود

ایرنا , 9 آذر 1394 ساعت 22:30

مسئول تدوین کتب آموزشی ستاد مرکزی اربعین، از عرضه 600 هزار جلد کتاب، ویژه زائران و مبلغان اربعین خبر داد.


حمید مروجی گفت:در مجموع حدود ۶۰۰ هزار جلد از ۱۶ عنوان کتاب مختلف با موضوع اربعین را برای دسته های مختلف زائران و مبلغان دینی در نظر گرفتیم که البته می دانیم که این تعداد در مقابل حجم عظیم زائران، اندک است، اما می تواند بر طرف کننده نیازهای برخی از این عزیزان باشد.
به گزارش خانه کتاب ،وی اظهار داشت : ۵۰۰ هزار نسخه از این کتاب ها برای عموم زائران در نظر گرفته شده که در قالب زیارت نامه هایی با عنوان «ره پویان زیارت» برای فارسی زبانان و «السلوک الی الزیارة» ویژه زائران عرب زبان تهیه شده است.
وی ادامه داد: همچنین کتابچه ای با عنوان «راهنمای زائران اربعین حسینی» نیز به ارائه نقشه مسیر راه، مسائل امنیتی و وسایل مورد نیاز در این مسیر اشاره کرده که ۲۰۰ هزار جلد از این کتابچه هم در داخل کشور و هم در مرزهای خروجی به سمت عراق در حال توزیع است.
مروجی اضافه کرد:همچنین ۵۰ هزار جلد از کتابچه «سلامت زائر» که به برخی بیماری های رایج مانند بیماری های عفونی و تنفسی، به موضوع سلامت و بهداشت زائران پرداخته، از دیگر کتاب های در حال توزیع است.
وی با اشاره به اعزام دو هزار مبلغ و روحانی برای پاسخگویی به مسائل شرعی و مسائل تبلیغی گفت: کمیته فرهنگی ستاد مرکزی اربعین همچنین ۱۲ عنوان کتاب را درباره مسائل مختلف شرعی، عتبات، شیوه های تبلیغ، اطلاعات دینی مذهبی و همچنین گزیده ای از سخنان امام حسین (ع) را ویژه روحانیان و مبلغان پیش بینی کرده که جمعاً حدود ۳۰ هزار نسخه از این کتاب ها نیز در حال توزیع هستند.
مروجی تصریح کرد: «احکام فقهی مورد ابتلا در سفرهای زیارتی عتبات عالیات»، «ره توشه عتبات»، «روایات فضیلت زیارت اباعبدالله و پیاده روی برای زیارت و زیارت اربعین»، «نکات زیارت اربعین»، «تبلیغ چهره به چهره برای چاپ»، «شناخت عراق»،«منشور معرفتی اربعین» ، «خطبه امام سجاد در شام»، «خطبه حضرت زینب در زیارت ناحیه مقدسه»، «منتخب سخنان امام حسین از مدینه تا کربلا» و «نوای عاشورایی محتشم» عناوین این کتاب ها هستند.


کد مطلب: 28521

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/28521/600-هزار-جلد-کتاب-زائران-اربعین-عرضه-می-شود

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir