دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی

اگردو ملت ایران و عراق با هم متحد شوند، به قدرت اول جهان بدل می شوند

ایرنا , 14 آذر 1394 ساعت 14:54

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی راهپیمایی اربعین را شبیه معجزه دانست و گفت: این نشان قدرت الهی است که دل ها و دست ها به سوی امام حسین(ع) یکی می شود.


آیت الله محسن اراکی با حضور در منزل شهید محسن حاجی حسنی قاری بین المللی قرآن و مهاجر الی الله در فاجعه منا افزود: ابرقدرت ها در هشت سال جنگ تحمیلی با حمایت از صدام تلاش کردند که دشمنی و کینه را میان مردم ایران و ملت عراق بکارند اما این نقشه آنها بی نتیجه ماند و سیدالشهدا(ع) دل و قلب ها را با هم متحد کرد.
وی اضافه کرد: یکی از استراتژی های غرب، ایجاد دشمنی میان دو ملت ایران و عراق است. زیرا اگر این دو ملت با هم متحد و یکی شوند، به قدرت اول جهان بدل می شوند و لذا به برکت سیدالشهدا(ع) این کینه ها به مودت و محبت تبدیل شد و عراقی ها به خوبی از ملت ایران در ایام اربعین پذیرایی کردند.
به گزارش مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی اراکی همچنین گفت: اگر ما توفیق استفاده از محضر امام معصوم (ع) را داشتیم، امروز درها و معادن رزقی روی بشر باز می شد که تا به حال باز نشده است و این عوالم را بر ما بستند و دست ما را از دامان اهل بیت(ع) کوتاه کردند اما گاه گاهی دری از این عوالم باز می شود که راهپیمایی اربعین یکی از آن هاست که جز معجزه نمی تواند باشد.
آیت الله اراکی با اشاره به تأثیر اربعین در دوستی دو ملت ایران و عراق گفت: اگر اکنون ائمه هدی بودند مسلمین یکدست و متحد می شدند و قدرت عظیمی به وجود می آمد.
امسال حدود ۲۷ میلیون نفر از ۶۶ کشور در کاروان پیاده روی اربعین شرکت کردند که علاوه بر شیعیان و اهل سنت، پیروان برخی ادیان ابراهیمی همچون مسیحیان و زرتشتیان نیز در این مراسم حضور داشتند.
اراکی در ادامه به خانواده حاج محسن حاجی حسنی کارگر گفت: ما نمی دانیم این اتفاق چه تاثیری داشته ولی تلاوت های این قاری ایرانی در دست مردم مصر، شمال آفریقا و قاریان کشورهای دیگر دست به دست می شود، در حالی که اگر می خواستیم با هزینه های زیاد تلاوت این قاری را به خانه های اهل سنت ببریم، نمی توانستیم ولی با این اتفاق، برخی شبهه ها مانند این که شیعیان با قرآن ارتباط ندارند و یا قرآن دیگری دارند، برطرف می شود.
دبیرکل مجمع جهانی تقریب با بیان اینکه خانواده قاری شهید حاجی حسنی از اجر و پاداش این شهید بی نصیب نیستند، گفت: این افتخاری است که نصیب خانواده شما شده و خدا در این شرایط وی را برای شهادت گزینش کرد.


کد مطلب: 28604

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/28604/اگردو-ملت-ایران-عراق-هم-متحد-شوند-قدرت-اول-جهان-بدل-می

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir