آش نذری مردم شیراز به ۸۰ تن رسید

خبرگزاری مهر , 16 آذر 1394 ساعت 15:02

مدیر موسسه فرهنگی و مذهبی امام هادی(ع) گفت: آش صلواتی ۸۰ تنی ۲۸ صفر نذر مردم شیراز بوده و هیچ کس اجازه هزینه کردن آن را در موارد دیگر ندارد.


محمد اسدی یکشنبه شب در نشست خبری پخت آش صلواتی شیراز که بزرگترین آش دنیا نیز به حساب می آید، تاکید کرد: پخت آش ۲۸ صفر به میزان ۸۰ تن نذر مردم شیراز است و هیچ ارگان و سازمانی هزینه این پخت را پرداخت نمی کند.

وی تاکید کرد: هزینه این پخت از نذورات مردم شیراز و استان فارس است و ما هیچگونه دخالتی در این نذر نمی توانیم داشته باشیم.

مدیر موسسه فرهنگی و مذهبی امام هادی(ع) تصریح کرد: زمانیکه محل هزینه کرد یک نذر مشخص است نمی توانیم آن را در محل های دیگر خرج کنیم و از طرفی کسانیکه به طبخ این آش اعتراض دارند باید بدانند که هزینه های این طبخ ارتباطی با پول بیت المال و یا ارگان و نهادهای دولتی ندارد.

اسدی یادآور شد: این پخت از یک تن در شیراز آغاز شد و با افزایش نذورات مردم به ۸۰ تن رسیده است.

وی با بیان اینکه در حد توان توزیع آش را نیز در نقاط مختلف شهر انجام می دهیم، گفت: سال گذشته به تعدادی از بیمارستانها و مراکز خیریه ارسال شد اما بیشتر از این در توان نداریم که بتوانیم توزیع کنیم.

اسدی تصریح کرد: در پخت این آش ۶۰۰ نفر مرد و ۲۵۰ زن مشارکت دارند که هیچکدام نیز برای این حضور و کمک خود دریافتی ندارند.

مدیر موسسه فرهنگی و مذهبی امام هادی(ع) ادامه داد: یکی از کارهایی که برای سال جاری در نظر گرفته شده جدا کردن مسیر ورودی آقایان و بانوان در زمان دریافت آش است که با این کار راحتی بیشتری برای بانوان ایجاد می شود.


کد مطلب: 28639

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/28639/آش-نذری-مردم-شیراز-۸۰-تن-رسید

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir