آخرين گزارشات اقدامات نيروهاي بهداشت محيط در مناطق مرزي اعلام شد

نظارت بر بيش از 6 هزار هيئت مذهبي و بيش از 7 هزار مرکز تهيه و توزيع مواد غذايي

آریا , 16 آذر 1394 ساعت 16:15

بر اساس آخرين گزارشات دريافتي از ستاد فوريت هاي مرکز سلامت محيط و کار استان هاي ايلام، اهواز و آبادان تاکنون جمعا تعداد 30 اکيپ عملياتي بهداشت محيط ( 60 نفر) در مناطق مرزي مهران، شلمچه و چزابه در جريان برگزاري مراسم اربعين حسيني فعاليت داشته و به صورت شبانه روزي خدمتگزار ميليون ها زائر بوده اند.


بر اساس آخرين گزارشات دريافتي از ستاد فوريت هاي مرکز سلامت محيط و کار استان هاي ايلام، اهواز و آبادان تاکنون جمعا تعداد ۳۰ اکيپ عملياتي بهداشت محيط ( ۶۰ نفر) در مناطق مرزي مهران، شلمچه و چزابه در جريان برگزاري مراسم اربعين حسيني فعاليت داشته و به صورت شبانه روزي خدمتگزار ميليون ها زائر بوده اند.
به گزارش خبرگزاري آريا،براساس اعلام مرکز سلامت محيط و کار وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکي ، نيروهاي بهداشت محيط در اين مناطق تاکنون ۶ هزار و ۵۷۶ هيئت هاي مذهبي ، ۷ هزار و ۶۰۷ مراکز تهيه، توزيع و فروش مواد غذايي، يک هزار و ۱۷۸ مورد دفع پساب و يک هزار و ۳۰۲ مورد دفع پسماند را مورد پايش قرار داده اند.
علاوه بر اين ۴ هزار و ۳۸۹ کلرسنجي از آب هاي شرب صورت گرفته که ۴۵۳ مورد آن صفر، ۵۲۱ مورد نامطلوب و ۳ هزار و ۴۱۵ مورد مطلوب گزارش شده است که به دنبال آن اقدامات کلرزني توسط کارشناسان بهداشت محيط براي موارد نامطلوب انجام شده است.
بر اساس پيگيري ها و تلاش هاي نيروهاي بهداشت محيط ۴۱۴ سرويس بهداشتي و ۱۰ دستگاه حمام جهت استفاده زائرين نصب گرديده است که ضدعفوني آنها هم به طور مرتب انجام مي گيرد.
اين گزارش حاکيست ۳۲ مورد کلرسنجي در نجف و ۸ مورد در کوفه توسط ۵ نيروي اعزامي به عراق صورت گرفته که به جز سه مورد در نجف بقيه در حد مطلوب بودند و براي آن ۳ مورد اقدام کلرزني صورت انجام شده است.

بر اساس اعلام مرکز سلامت محيط و کار ، نمونه برداري از آب هاي بسته بندي شده و نظارت بر توزيع آنها، نمونه برداري از مواد غذايي حداقل ۵ مورد در روز و جمع آوري مواد غذايي غيرمجاز و فاسد، گندزدايي سرويس هاي بهداشتي، مخازن آّب و محل هاي دفع پساب، سمپاشي اماکن عمومي، محوطه ها و مخازن جمع آوري زباله در نقاط مختلف، کنترل کيفي آب تانکرها و مخازن ثابت و کلرزني با استفاده از کلر مادر، کنترل وضعيت طبخ و توزيع غذاي زائرين، آموزش نکات بهداشتي به زائرين و مسئولين موکب ها، توليد و توزيع رسانه هاي آموزشي در ميان زائرين، توزيع ماسک و ژل و دستکش به زائرين و برخورد با فروش مواد دخاني از ديگر اقدامات توسط بازرسين بهداشت محيط بوده است.
گفتني است در حال حاضر دانشگاه هاي علوم پزشکي همدان، اصفهان، شيراز، ايران، تهران و شهيدبهشتي به عنوان دانشگاه هاي معين در حال آماده باش هستند.


کد مطلب: 28648

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/28648/نظارت-بيش-6-هزار-هيئت-مذهبي-7-مرکز-تهيه-توزيع-مواد-غذايي

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir