به منظور بازسازی عتبات مقدسه صورت گرفت؛

عزام بزرگترین کاروان نیروی کار افتخاری به نجف و کربلا

شبستان , 17 آذر 1394 ساعت 11:10

بزرگترین کاروان نیروی کار افتخاری و تبرعی شامل ۷۳ نفر با حرفه های متنوع برای بازسازی عتبات مقدسه به نجف و کربلا اعزام شدند.


محمدتقی چهارمحالی، معاون فرهنگی ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان، با بیان این مطلب به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اهواز گفت: بزرگترین کاروان نیروی کار افتخاری و تبرعی شامل ۷۳ نفر با حرفه های متنوع برای بازسازی عتبات مقدسه صبح امروز(۱۶ آذر) به نجف و کربلا اعزام شدند.

وی با اشاره به اینکه این کاروان، بیست و پنجمین گروه اعزامی نیروهای متخصص و فنی جهت بازسازی عتبات مقدسه هستند، خاطر نشان کرد: تاکنون از خوزستان بیش از ۴۳۰ نفر نیروی کار ماهر در زمینه های عمرانی و ساختمانی به عتبات اعزام کردیم.

وی با بیان اینکه همچنین در هفته گذشته تعداد ۲۸ نفر آشپز ماهر از خوزستان برای خدمات رسانی در مسیر بازگشت زوار اربعین حسینی به کربلا و نجف اعزام شدند، افزود: با پشتیبانی و کمک های مردم خیر استان از سال ۹۰ تا ۹۲ توانستیم بازسازی بخش های داخلی و کتیبه های ایوان طلای حرم شریف امام علی(ع) را به نحو احسن انجام دهیم.

چهارمحالی، اضافه کرد: ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان با همین حمایت ها این ستاد از سال ۹۲ تا پایان نیمه اول سال ۹۴ ساخت تعداد ۶ درب از رواق های حرم مطهر امامیین عسکریین(ع) را به اتمام رسانده بود و به تازگی به سامرا انتقال داد و در آنجا نصب شدند.

وی پروژه های دیگری از سال ۹۳ به عهده گرفته را شامل بازسازی کامل نقاط آسیب دیده حرم حضرت زینب(س) که بیش از ۹۵ در آن به اتمام رسیده، تقبل هزینه ساخت ۲ هزار مترمربع از صحن حضرت زهرا(س)، پروژه ساخت ۲ درب بزرگ حرم مطهر حضرت مسلم(ع) که کارگاه آن در شهرستان آبادان احداث شده و بازسازی طلاکاری گنبد حرم مطهر امام علی(ع) دانست.

وی اضافه کرد: از آنجا که ستاد بازسازی عتبات مسئول کمیته مشارکت های مردمی در اربعین حسنی بود، توانستیم با کمک و همراهی مردم بیش از ۱۶۰ موکب در چذابه و بیش از ۲۰۰ موکب در شلمچه راه‌ اندازی کنیم که این موکب هاتوسط مردم اداره می‌ شوند.


کد مطلب: 28666

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/28666/عزام-بزرگترین-کاروان-نیروی-کار-افتخاری-نجف-کربلا

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir