مشهد آماده استقبال از کاروان زائران پیاده انصار الحسین(ع) می شود

خبرگزاری مهر , 17 آذر 1394 ساعت 20:30

سخنگوی پانزدهمین کاروان پیاده انصارالحسین(ع) گفت: ۶۵ زائر مشهدی که در قالب کاروان انصارالحسین(ع) به کربلای معلی عزیمت کرده بودند ۲۲ آذرماه در مشهد مورد استقبال رسمی قرار می گیرند.


مهدی ارجمند در گفت و گو با مهر با اشاره به اینکه کاروان پیاده انصارالحسین(ع) برای پانزدهمین سال متوالی مسیر مشهد به کربلا را طی ۷۲ روز با پای پیاده طی کرد و در مراسم اربعین حسینی در کربلای معلا حضور یافت اظهار کرد: این کاروان در حال حاضر در شهرهای زیارتی عراق بوده و روز جمعه ۲۰ آذرماه از مرز شملچه وارد ایران می شود.

سخنگوی پانزدهمین کاروان پیاده انصارالحسین(ع) ادامه داد: کاروان پیاده انصارالحسین(ع) روز شنبه ۲۱ آذرماه از خوزستان به سمت مشهد حرکت کرده و یکشنبه ۲۲ آذرماه نیز به مشهد خواهد رسید.

وی تصریح کرد: مراسم استقبال از پانزدهمین کاروان پیاده انصارالحسین(ع) روز یکشنبه ساعت هشت صبح در عرصه میدان شهدا با حضور مسئولان، خانواده های معظم شهدا و ایثارگران، هیئت های مذهبی، طلاب و روحانیون و مردم ولایی مشهد برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، پانزدهمین کاروان پیاده انصارالحسین(ع) ۲۷ شهریورماه حرکت خود را به سمت کربلای معلی آغاز کرد و بعد از ۵۵ روز پیاده روی و عبور از استان های خراسان رضوی، خراسان جنوبی، اصفهان، چهارمحال و بختیاری و خوزستان ۲۲ آبان ماه به مرز شلمچه رسیدند.

این کاروان پس از طی کردن تشریفات قانونی از مرز عبور کرده و پس از آن نیز در مدت ۱۵ روز پیاده روی در خاک عراق به کربلا رسیدند تا در مراسم باشکوه روز اربعین در کربلا حضور داشته و در اجتماع پرشور عزاداران حسینی در کربلا شرکت کنند.

ظرفیت این کاروان ۶۵ نفر و شامل برادران بوده است.


کد مطلب: 28680

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/28680/مشهد-آماده-استقبال-کاروان-زائران-پیاده-انصار-الحسین-ع-می-شود

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir