رویکرد مردم پس از پیامبر(ص) به سمت روزمرگی تغییر یافت

تسنیم , 17 آذر 1394 ساعت 15:43

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: فلسفه قیام عاشورا احیای گفتمان پیامبر اکرم در جامعه است


آیت‌الله سید احمد علم‌‌الهدی صبح امروز در سخنرانی دهه آخر صفر در جوار بارگاه منور رضوی اظهار داشت: شناخت اصل و ماهیت هر انقلابی یک اصل ضروری است و این شناخت در ارتباط با انقلاب کربلا، اهمیتی دوچندان دارد، سوالی که مطرح می‌شود این است که نهضت امام حسین(ع) یک انقلاب سیاسی بود و یا یک انقلاب اقتصادی محسوب می‌شود و اگر هیچ کدام نبود چه انقلابی بوده است؟

امام جمعه مشهد مقدس با اشاره به اینکه زمینه ساز اصلی قیام عاشورا امام حسن(ع) برادر بزرگوار سیدالشهدا(ع) بودند گفت: امام حسین(ع) در مقام مجری این انقلاب بودند و نکته مهم این است که امام هشتم شیعیان نیز احیاگر این انقلاب بودند.

آیت الله علم الهدی تصریح کرد: گفتمانی که پیامبر بزرگوار اسلام در جامعه آن زمان نهادینه کردند مبتنی بر همزیستی مسالمت آمیز بود و در کنار آن، بندگی خداوند متعال خط اصلی زندگی آنها را تشکیل می‌داد یعنی افراد باید خود را عبد و بنده خدا می‌دانستند و در بندگی خدا زندگی می‌کردند.

وی با اشاره به اینکه این گفتمان پس از رحلت پیامبر اسلام دچار تغییرات اساسی شد بیان کرد: رویکرد مردم پس از پیامبر اسلام بیشتر به سمت اقتصاد و شهوت رانی و گذران زندگی روزمره به هر نحو ممکن تغییر پیدا کرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه قیام کربلا به دنبال این بود که این گفتمان و سبک زندگی دوران پیامبر را مجددا در جامعه احیا کند افزود: امام حسین(ع) قیام کردند تا بار دیگر ارزش‌های دوران پیامبر حاکم شود و مسیر زندگی مردم مجدد در مسیر بندگی خداوند متعال تعریف شود.

انتهای پیام/


کد مطلب: 28681

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/28681/رویکرد-مردم-پیامبر-ص-سمت-روزمرگی-تغییر-یافت

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir