استقبال خادمان امام رضا(ع) از زائران پیاده

پایگاه اطلاع رسانی آستان قدس , 18 آذر 1394 ساعت 17:46

خادمان حرم مطهر رضوی برای استقبال از زائران پیاده ای که برای برگزاری مراسم عزاداری و سوگواری شهادت امام رضا(ع) در راه مشهد هستند در جاده های منتهی به مشهد مقدس مستقر شده اند.


به گزارش ستاد خبری دهه پایانی ماه صفر آستان قدس رضوی، معاون اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی گفت: خادمان بارگاه نورانی حضرت علی بن موسی الرضا(ع) همچون سال های گذشته برای رفاه حال زائران پیاده در جاده های منتهی به شهر مشهد مستقر و آماده خدمت رسانی به این عزیزان هستند.
سیدخلیل منبتی در ادامه افزود: بالغ بر ۱۰ ایستگاه بین شهری و ۳۵ ایستگاه درون شهری در دهه پایانی ماه صفر آماده پذیرایی از زائران و عاشقان اهل بیت(ع) می باشند.
وی همچنین تصریح کرد: در تمامی جاده های منتهی به شهر در ایستگاه های ده گانه امکان اسکان بیش از ۱۶ هزار نفر و پذیرایی در تمام وعده های غذایی با غذای گرم فراهم شده است.
معاون اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی با بیان این مطلب که خادمان بارگاه منور رضوی همه ساله به طور داوطلبانه در این ایستگاه ها خدمت رسانی می کنند افزود: در ایستگاه های بین شهری بالغ بر ۱۵۰۰ نفر از نیروهای خادم، فراش، کفشدار و دربان و همچنین خدمتیاران حرم مطهر رضوی به صورت شبانه روزی به زائران پیاده خدمت می کنند.
وی با اشاره به خدمات ارائه شده در این ایستگاه ها افزود: در این ایستگاه ها علاوه بر امکان اسکان و پذیرایی با غذای گرم، خدمات بهداشتی و درمانی توسط پزشکان و پرستاران با تجهیزات مناسب و به روز ارائه می شود، همچنین در این ایستگاه ها از طرف معاونت تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی مبلغین خواهر و برادر برای اجرای برنامه های فرهنگی اعزام شده اند که برگزاری نمازهای یومیه، مسابقات فرهنگی ، ایجاد حلقه های معرفت و پاسخگویی به مسائل شرعی از جمله وظایف آنهاست.
منبتی در خصوص امکانات و ظرفیت پذیرش ایستگاه های استقبال از زائران پیاده در شهر نیز گفت: بالغ بر ۳۵ مسجد، حسینیه و مدرسه برای اسکان و پذیرایی این عزیزان در ایام شهادت حضرت ثامن الحجج(ع) فراهم شده است که در این ایستگاه ها مانند ایستگاه های بین شهری، پذیرایی در سه وعده غذایی، خدمات درمانی و ... ارائه می شود.


کد مطلب: 28699

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/28699/استقبال-خادمان-امام-رضا-ع-زائران-پیاده

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir