پیروی از امام رضا(ع) با اصرار برگناه امکان پذیر نیست

پایگاه اطلاع رسانی آستان قدس , 23 آذر 1394 ساعت 14:36

یک کارشناس دینی بیان کرد: پیروی از امام رضا(ع) با اصرار برگناه و کوچک شمردن آن امکان پذیر نیست.


حجت الاسلام و المسلمین مهدی ماندگاری با اشاره به اینکه پوشش و حجاب زن و مرد باید امام رضایی(ع) باشد، بیان کرد: حفظ حیاء یکی از شاخصه های زندگانی حضرت رضا(ع) است که محبان و ارادتمندان امام رضا(ع) با تاسی به ایشان باید حیاء ظاهری و باطنی خویش را رعایت کنند.
این کارشناس مذهبی ادامه داد: طبق راویات، امام رضا(ع) هر ۳ روز یک مرتبه قرآن را ختم می کردند که شیعیان با پیروی از خط ایشان باید در طول روز اهل قرائت قرآن بوده و اگر امکان ختم قرآن در سه روز نیست، اما حداقل می توان روزانه به قرآن مراجعه و چند صفحه قرائت کرد.
این سخنران حرم مطهر رضوی اظهار کرد: امام رضا(ع) در برخورد با فقیران، کریم بودند،‌ ایشان برای حفظ عزت فقیر، ‌گاهی از پشت در به فقرا کمک می کردند که فقیر خجالت نکشد.
وی افزود: پیروی از امام رضا(ع) با اصرار برگناه و کم شمردن آن قابل جمع نیست،‌ محبان حضرت رضا(ع) باید همان طور که «لبیک یا رضا(ع)» را در زبان جاری می کنند، آن را در عمل و کردار خویش نهادینه کنند.
حجت الاسلام ماندگاری گفت: تاسی به امام رضا(ع) بدون عمل به نصایح و حکمت های ایشان امکان پذیر نیست بلکه ولایتمداری با عمل به دستورات امام(ع)، ثابت می شود.


کد مطلب: 28778

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/28778/پیروی-امام-رضا-ع-اصرار-برگناه-امکان-پذیر-نیست

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir